• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • passionsblomman

Nenne, ja fy tusan. Man blir ju helt trött...

Jag upplever själv att fok blivit ännu värre sedan vi fick ett barn, för då tar de ju för givet att man funkar så att säga. Då får man nästan lite skäll, som att man inte fattar att man borde sakffa fler för att ett ju blir antingen bortskämt och/eller är synd om för att den blir ensam.

Man kan ju faktiskt vilja ha ETT barn också och varför ska då någon tycka högt och brett om det valet?

• Lapinette

passionsblomman - vi har kompisar till min bror som av någon anledning (har aldrig frågat varför) bara har velat ha ett barn. Hon har jämnt och ständigt fått höra eller fått frågor om ett andra barn. Själv är hon ensambarn och förstår inte alls problematiken. Hörde på henne att hon var redigt trött på alla de frågor som kommit genom åren. Nu tror jag dock att folk har slutat fråga då hon närmar sig 50 och sonen är i 20-års åldern.

• BrudSommar2006

Hej Nenne! Hur ska ni göra med Nancy, tänker ni ta en kull efter henne och i så fall fortsätta med p-piller? Jag funderar på hur vi ska göra med Elsa men jag lutar mer och mer åt att strunta i det där med kattungar, vad ska vi med dem till, kanske bara blir svårt att bli av med och hur hitta lämplig hane och vad är det som säger att hon går med på att paras med honom, hon har ju temperament och är lite nervöst lagd kissen, kanske inte bra att avla på i alla fall liksom... När är de gamla nog att börja med p-piller? Hon är ju fem månader nu så det är tre månader kvar innan hon kan kastreras men vi håller på att bli galna på att hon bara springer runt och skriker hemma. Eller så är hon en sån sort bara!

• Fru E

Nenne-ibland är jag väldigt sugen att svara, du vet att man inte kan beställa barn på posten va???? Helt otroligt vad folk kan vara nyfikna ibland utan att veta om hur mycket de kan såra en....KRAM & på dig!

EGO-akun sa att jag kunde börja med pillerna idag om tanten slutat vilket den har förutom lite lite brunt men funderar på om jag ska vänta tills imorgon....

• BrudSommar2006

Åh, jag kan knappt bärga mig tills Frejis kommer hem och kan berätta hur det går för dem!

Passionsblomman, aj för bula i pannan! Hoppas det löser sig med elementen, är det bara ett som är kallt?

Koko, är Conny feberfri nu?

Hm, tror faktiskt inte att någon någonsin frågat mig om barn, inte vad jag minns i alla fall.

Är så trött på illamåendet nu att jag är hysteriskt avundsjuk på Frejis som har sitt gjort. Nåja, idag ska jag bara vara här till efter lunch, Oskar är hos veterinären och ska kastreras idag så jag måste hämta honom sedan.

• BrudSommar2006

EA, 100 piller om dagen!!! Kan man svälja dem skedvis eller blir det ett och ett???

• nennesjuttioåtta

BS
    ja, vi tänkte ta en kull från henne. Mest för att vi vill ha två katter, och blir det fler så har vi flera som vill ha en Nancy
    Fast just nu tycker jag hon har börjat bitas lite väl ofta. Fast hon hugger inte så hårt men det blir ju ändå märken efter tänderna (inga som sitter kvar). Smakar jag salami, eller vad är det? P biter hon nästan aldrig. I morse bet hon mig i skenbenet när jag precis klivit upp. Fast då hade jag ju svettats på natten som vanligt som en jävla klimakteriekossa så det kanske lockade med lite salt.

Snaily
    hon ligger ofta på rygg och gnussar som en hund, på mattor, mot trottoarkanten och stenläggningen. Ska man kolla det eller är det normalt? Iofs kan hon ha fått lite isolering på sig eftersom hon smet in på vinden när vi installerade kaminen i helgen... jag har borstat henne men det syns ingenting. Mina katter jag haft har aldrig gjort så men hon är ju uppenbarligen inte som andra. Hon trampar ju inte heller innan hon lägger sig utan lutar bara omkull sig POFFFFFF helt plötsligt utan förvarning.

• Lapinette

nenne - det låter urgulligt när du beskriver henne! Om du smakar salt så borde hon väl slicka och inte bita dig? Så jag tror mer på den där salamiteorin.

• nennesjuttioåtta

Lappis
    Krokodiler är också gulliga i så fall.
    Hon börjar ju med slick men sen hugger hon. Så salamiteorin blir mer och mer trolig. Eller kanske medwurst, jag äter inte så mycket vitlök.

• BrudSommar2006

Nenne, det var ju smart om ni vill ha två katter, vi har ju redan två och vill inte ha tre. Elsa är jättejobbig, hon kommer och vill bli klappad hela tiden, man får inte vara ifred någonstans, men så fort man börjar klappa så vänder hon sig över på rygg och hugger tänderna i en. Inte hårt men i alla fall och så spinner hon och är hur nöjd som helst. Man får nästan lyfta upp henne så att man kan hålla i henne för att klappa henne. Dessutom gnisslar hon tänder.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor