• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Fru E

Mugglan-tja plantera in stenväxter, ljuskällor mm

• _koko_

Jag har messat frejis, får se när hon orkar/vill svara. Förhoppningsvis är de fullt upptagna md att beundra lilla underverket just nu.

PB - Oj, vilken dramatik! Jag gjorde som lappis och ignorerade, men fattade aldrig vidden av det hela...

BS - HJÄLP! Vet inte vad jag ska säga mer om iris utbrott, men det verkar fruktansvärt jobbigt både för dig och för henne.

Har inte hunnit in här tidigare idag, min pappa har varit här och hjälpt mig med pojkarna. Conny sov dåligt inatt och hade 39.8 i morse. Var rätt påverkad då också och satt och tittade på tv hela förmiddagen, somnade igen vid 10.30. Sov två timmar och var fortfarande rätt hängig när han vaknade. Drack lite välling och efter någon timme började vi märka att han var piggare. Tog tempen och tappade hakan - 37.2! Hade försökt ge honom febernedsättande men han vägrade så han var inte påverkad av det (sambon köpte stolpiller till nästa gång på vägen hem från jobbet). Det är andra gången han får sådär hög feber som sen försvinner snabbt, har han bra immunförsvar eller får han bara väldigt konstiga infektioner??
    Hur som helst känns det väldigt bra, hoppas det håller i sig.

Lillebror och jag är dock tillbaka på äta-varje-timme sedan i går eftermiddag, plus att han är otroligt klängig. Kanske första utvecklingssteget?

• fru AM

Skönt att Connys feber nästan är borta!

Ska bli spännande att höra om mess-svar från Frejis!

• Ore

Koko: Skönt att Conny blev bra så snabbt... Men litet märkligt är det ju. Annars är det väl vanligare att man är pigg på fm och blir hängigare/mer febrig fram på em?

Wiiihiii, Bumsisbebis är med största sannolikhet född nu Hoppas på svar från Frejis...

Muggles: Snyggt hus Riktigt läckert med klippan i bakgrunden. Och det går nog att göra fräcka grejer både på ena och andra sättet, vilket man nu föredrar

PB: Välkommen tillbaka efter orättvis avstängning... Förstår att det inte gick att ignorera. Annars verkar det ha varit en hyfsat bra taktik, faktiskt, eftersom den här tråden bara fick två inlägg och alltså verkar ha kommit lindrigt undan.

BS: Svettigt värre med din morgon... Lilla fröken Iris vill alltså bestämma själv, men ändå inte. Hoppas hon växer ifrån det snart. Jag är ju ingen barnuppfostransexpert alls, men om det varken går att trixa eller lirka med henne, så antar jag att man till slut måste "köra över" det hon säger att hon vill, även om man får ett hysterianfall att ta hand om? Alternativet är väl att befästa hennes beteende...? Och det låter ju inget vidare i längden.

• Ore

Koko: Min man har litet frågor till dig Tydligen är det just en BMW 530 som han tittar på, åt mig. Fast helst inte kombi... Så han undrar nu om höjden på en Mistral S är högre än en vanlig papperskasse från ICA, och var vagnen är som högst. Och så undrar han vilken årsmodell ni har på er 530, och vilket håll ni ställer in vagnen på. Han tycker jag valt en gigantiskt stor vagn, eftersom den var hela en meter i längd och 65 cm i bredd ihopfälld...? (Vilket jag inte tyckte var så jättemycket större än de andra vagnarna, men det utslöt tydligen möjligheten att köpa en BMW ur 3-serien pga att vagnen var för stor för koffertöppningen)

• viktualia

Telis - jag känner nåt konstigt, men sparkar vet jag inte om jag skulle kalla det.. nån slags märkliga fjärilar i magen... Och om jag har gravidmage - det beror på vad jag har på mig. Mammakläder med hel mudd gör att jag ser mer gravid ut, än mer lågt skurna varianter...

Frejis - väntar med spänning på rapport om Bumsis ankomst!

Ego - förvirrat nog öppnade sig en möjlighet för mig att söka jobb inom pendlingsbart avstånd från ett av makens alternativa jobbstäder.... Snacka om yrsel... *andas*

• _koko_

Bumsisbebis är född! 3550g och 50cm! De är på neo pga andningen (jag vet inte mer än så), men mår utöver det bra. Frejis hälsar så mycket till hela tråden!

ore - återkommer!

• Telis

Hurra, Frejis har blivit mamma! Grattis, grattis! Hoppas att det där med andningen ordnar sig bara. *orolig*

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor