• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • fru AM

Och stackars BS - inte kul att lämna ett barn i upplösningstillstånd! Men bra att dagisfröken sa till tycker jag. Det hade förmodligen inte blivit bättre om du stannat. Livia är rätt besvärlig att lämna nuförtiden. Det går smärtfritt om hon får hjälpa sin favoritfröken att skära upp frukten eller om andrafavoriten hittar på någon kul aktivitet precis vid lämningen - annars hänger hon i mina eller makens ben och piper ...

Idag körde jag på/nästan över ett barn på dagisgården med Hektors vagn ... Pinsamt. Hon var så liten att jag inte såg henne när hon hade gömt sig bakom den stora sufletten. Hon skadade sig naturligtvis inte men pinsamt var det. Tur att jag inte kör bil.

• Fru E

Piggis-har också för mig att Cicci skulle till Blekinge efter dopet med barnen men en liten liten dator finns kanske

• BrudSommar2006

Åh, Kom och skriv mig det på näsan! En hit redan på sin tid!!!

• fru AM
    BrudSommar2006 skrev 2009-09-30 10:04:40 följande:
    Åh, Kom och skriv mig det på näsan! En hit redan på sin tid!!!
    Den som våååååågarrrr!
  • Telis

Åh, Piggelin, jag börjar gråta bara du nämner Himlen kan vänta.

Jag var också så impad av den där telefonen!

Helge & Ulla!! Jag och min man hade hetat något så tråkigt som Maria och Magnus om vi hade haft våra andranamn.

Märta finns med på min tjejnamnslista! Som jag aldrig kommer att få utnyttja.

Hoppas att Ciccis mamma och pappa tar väl hand om henne!

• Telis

Oj, vilket färgglatt inlägg det blev från mig.

• Fru E

Telis-men visst kan du få chans att använda Märta

Jag och maken hade hetat Annette & Nils alt Andreas vilket är helt ok.
    Är döpt efter mammas mormor samt farmor och tack och lov hade de "normala" namn

EGO-börjar ladda redan nu för fikaträffen på söndag där de kommer att finnas hoppsan väninnans bebis samt en annan 3 månaders som är "mer ok"

• Lapinette

Och vi hade hetat Margerat och xxx eftersom maken inte har något mellannamn !

Sitter hemma och jobbar idag då jag ska slinka ned på massage hos Axelssons vid lunch. Har supersvårt för att koncentrera mig så jag sitter och drömmer om hus och kollar på foton på FB. Usch, måste ta mig i kragen fortsätter jag så här är jag snart arbetslös (fick i måndags höra om vårt dåliga resultat).

BS - låter jäkligt tungt med Iris. Hoppas det går över snart.

AM - ja, tur att det inte var bil du körde .

• Lapinette

Mon dieu, Margerat???? vad är det?? Margaretha ska det ju stå.

• Piggelin1

Telis - precis det jag började göra i morse när jag såg annonsen. ...och mitt i alltihopa kom mannen ner i köket (det var jag som var uppe tidigt i morse) & jag kunde knappt berätta vad det var jag hade läst! Jag fick ta ett nytt varv med såväl eyeliner som mascara efter frukosten
    Herreguuud vad blödig jag är nuförtiden.

I söndags var det ett flera sidor långt reportage om en ung tjej (15-16 år) som kämpade förgäves mot sin sjukdom, jag fick en klump i halsen bara av att se bilderna & fick raskt bläddra vidare. Klarade inte av att läsa det

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor