• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

Skriver också Lycka till Frejis!!!! Hoppas det går undan imorgon. STOR KRAM

• Vännerfan

Liten och Mugglan, Här lutar det också åt magläge och andningslarm! Hmmm, Har vi samma guru måntro?

Vi lät ju Prinsen sova på mage från det att han var 2 mån, för inget annat fungerade ju. Vi talade om det för bvc, liksom att såhär gör vi, bara så ni vet om det. De kommenterade det inte med ett ord. Vad skulle de säga liksom? Jag har inte så stort förtroende för bvc faktiskt. I förra veckan var vi på en föreläsning av en kostrådgivare om barn och kost. En jätteduktig tjej som höll den. Men det framkom att hennes egen 2,5-åring typiskt nog var väldigt petig med maten och i slutet av föreläsningen framkom det att det hände att hon drack 4 flaskor välling på natten! Då kunde jag inte hålla mig (se ovan ) utan var tvungen att fråga om hon inte trodde att hennes barn på sikt skulle äta mer på dagen om hon inte drack 4 flaskor välling på natten... Allt mitt (och makens) förtroende för henne liksom försvann ju iom att hon sa detta. Då skruvade hon på sig och sa att det blivit så då bvc tjatat på henne som bara den om att hennes barn behövde äta mer, mer, MER! Detta trots att hon ju faktiskt visste betydligt bättre själv egentligen. Och nu satt hon där hon satt. Med att gå upp och mata varje natt fortfarande. Jag kan verkligen förstå hur det blev så. Och jag tror folk sätter för stor tilltro till att bvc kan allt och känner sig tvingade att följa deras råd. Bvc är ju bvc liksom. De var bra på mycket, men långt ifrån allt och jag kommer inte följa alla råd de ger nästa gång (heller)!

• Vännerfan

Nähä, dags att hoppa in i duschen tror jag. Har suttit på gymmet på en roddmaskin i en halvtimme och därefter stretchat en massa. Trodde bara att maken och Prinsen skulle komma hem ifrån svärisarna innan jag hann duscha.

Kram alla goa tjejer!

• Piggelin1

Hej vänner,
    hur gick det med ställe på Österlen, hade du ngn nytta av tipsen du fick via mitt sms?! Hoppas ni hittade ngt!

• sweetstreet

hej hej igen!!

Å Mugglan vad spännande med huset!

Vänner
    kul att se dig igen! Hur mår du nu? Är illamåendet över????
    Å jag känner igen det där med att jag inte längreberättar viktiga saker för min mamma. Jätteorgligt egentligen och jag vet inte riktigt hur det blev så men nu känner jag att jag inte alls orkar dela mitt liv med hennelängre. Alltså dela med mig av.... mitt liv. Ofta förstår hon inte alls hur jag känner eller tänker. Eller så har hon usen olika "det-kan-alrig-vara-bra-för-jag-har-hört-eller-läst-att.... kommentarer. Ofta kritiserar hon mig också. Antingen via pikar eller direkt. Och alltid är hon mer eller mindre orolig över "hur det ska gå för mig" och jag orkar inte ta detta så nu berättar jag sällan saker för henne om hur jag egentligen mår. Alltså när man mår lite sämre av ngn anledning. Just för att jag itne orkar med att hon ska vara orolig också. Det räcker ju om jag är det själv.

Håller helt med dig om detta ang att man bäst känner sina barn också! Jag tycker man ska ta ala råd med en nypa salt. Vissa saker är säkert jättebra och vissa saker är bullshi. Däremellan finns ju allt som KAN vara bra men inte passar alla barn eller familjer. Vi är alla olika.

Haha, en kompis till mig här är barnläkare och de fick just sitt första barn nu i juni. Hon sa senast vi sågs att "oj, NU inser jag att så många v alla rå och förmaningar är så TEORETISKA. De bygger på statistik men när man sjävl sitter där och ens barn vägrar äta eller sova eller vad det nu är och endast EN sak hjälper så GÖR man ju detta. Även om det går enotm anvisningar och råd". Det kändes jätteskönt och lite kul att höra detta från henne.
    Då inser man ännu tydligare att man kan lyssna på råd och tips och förmaningar om ditten o datten, men till syvende och sist är det ändå man själv som måste känna vad och hur det fungerar emd sitt eget barn.

• viktualia

Frejis - ååååå vad spännande! ALL lycka till!!!

Brunchen den 11:e - nu har jag bestämt mig för att bege mig på tjänsteresan i storstadsriktningen. Ska försöka få lite styr på sovplatser under helgen också.. det löser sig nog på ett eller annat sätt.

Ego - här är snurrfaktorn HÖG sedan makens jobb lagt storvarsel, dvs meddelat att det är väldigt många som kommer att få gå. För makens del finns tre scenarior - ett att han får stanna här i hålan, ett att han får flytta med arbetsuppgifterna till Lkpg och ett att han blir arbetslös. Snurrfaktorn är HÖG men jag är flyttbar.. särskilt om jag får lämna hålan...

• Telis

Frejis, stort stort lycka till imorgon!! Förstår att det känns läskigt nu men det kommer att gå så bra. Coolt att tjejen har hållt sig inne så länge, det trodde jag inte för ett par månader sen!

Vänner, det där med att säga upp sig från ett jobb utan att ha ett nytt är exakt en sån sak som jag aldrig skulle kunna prata med min mamma om. Hon skulle aldrig någonsin förstå.

• Lapinette

Så ska vi hålla tummarna för Linköping?! Jag var ju i din "håla" idag . Fast jag hann inte mer än att springa från tågstationen till mitt möte och sen tillbaka.

• BrudSommar2006

Vickan, nu är jag lite förvirrad men har jag förstått det som att vi ska hålla tummarna för att han inte får behålla sitt nuvarande jobb och vara kvar i hålan i alla fall??

Iris sov på sidan mestadels har jag för mig tills hon började vända sig själv, då valde hon mestadels att sova på rygg.

• muggles

Nu har jag lagt in lite bilder som vi tagit (lite dålig kvalitet mao, inga mäklarbilder direkt). Det vi fastnade för var synen av klippan på baksidan redan från entrén Bilderna ligger i mitt galleri.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor