• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Piggelin1

Usch, idag blandade jag tårar i morgonteet

Minns ni TV-programmet "Himlen kan vänta" i vintras, jag tror vi var flera här som följde den serien?
    Bläddrade igenom tidningen i morse & på familjesidan fastnade min blick på en dödsannons (eller egentligen flera för samma person) - Volvo-killen med ALS, som var med i det programmet, dog för drygt en vecka sen. Har flera bekanta som pluggade tillsammans med honom, så även om jag inte alls kände honom så känner jag ju folk som hade koll på honom. ALS-patienter har ju bara en väg att gå & sjukdomsförloppet på slutet påminner väldigt mkt om det som min bror hade, även om han inte hade just ALS. Usch, vad sorgligt

• fru AM

Piggelin: tråkigt med klillen från Himlen kan vänta ...

Frejis - åh jag missade att önska henne lycka till ...! För mig tog det nästan exakt 2,5 timmar mellan incheckning på avdelningen och framtagande av Hektor och vad jag förstod så var det en "normaldag". Så om allt är normalt på DS idag så är Bumsis ute vid 11-rycket ... Så spännande! Ska bli så roligt att ge henne Livias lilla overall!

Vi kan med stor sannolikhet gissa att Bumsis inte får dagens namnsdagsnamn.

Mugglan: fint hus! Det såg ut att passa er perfekt! Klippan: klättervägg + belysning?

• Piggelin1

AM - mannen min heter dagens namn i andranamn & han AVSKYR det
    Så självklart kan jag inte låta bli att retas med honom... Fast mitt ena andranamn är ju inte heller så vackert precis - Ulla. Tackom & lovom att det inte är mitt tilltalsnamn...
    Tänk om vi hade hetat Ulla & Helge - huvaligen

• BrudSommar2006

AM, haha, troligtvis blir det inte dagens namnsdagsbarn som Bumsis får heta! Tänk att hon är ute snart om inte redan!

Muggles, vilka fina bilder, vad roligt att det snart är klart!

Piggelin, en släkting till mig dog i ALS för några år sedan, det var inte roligt.

Koko, hur har det gått för stackars Conny med så hög feber?

Usch, jag tror inte att det någonsin har gått sämre att lämna Iris faktiskt, till sist sade Iris fröken att jag lika gärna kunde gå för nu trotsade hon bara och så gick jag och lämnade en vilt skrikandes Iris på dagis, det hördes ända ut på gatan, alla de andra barnen stirrade förskräckt. Undrar hur lång tid det tog för dem att få henne lugnt, dubbelusch.

• fru AM

Jag vill att Cicci ska höra av sig i tråden!
    Cicci: vi saknar dig! Kram!

• BrudSommar2006

Heter den där ugglan inte Helge, han i Från A till Ö? Ett av mina favoritprogram fortfarande.

• fru AM

Ulla & Helge! Toppen!
    Själv heter jag Märta i andranamn. Har tidigare hatat det men inte längre.

Ja stackars Conny - hu mår han!?

• Piggelin1

Märta - det har jag en kollega vars dotter heter!
    Ok, Märta låter inte superfint i mina öron, men iaf bättre än Ulla

BS, visst hette ugglan så! Hedvig & Helge! Gillade dem jag med, fast Helge tyckte jag var lite läskig. Men den där telefonen med bild som Hedvig pratade i, den var jag alltid superimpad av! Skype a´la 70-tal!
    Bara för det så kommer jag att få "Kom & skriv mig det på näsan"-låten på hjärnan nu!

Hoppas Conny kryar på sig snart!

• Piggelin1

Skulle inte Cissi till Blekinge direkt efter dopet? Har ett svagt minne av att jag läste det häromveckan?

• BrudSommar2006

Har inte Cicci åkt ner till sin mamma en vecka tyckte jag Koko sade?

Jag heter Malin men det är ju faktiskt inget fel på det. Vi har till och med funderat på att ha med det på listan. Då tycker jag att det jag faktiskt kallas är tråkigare, visst, Malin är hyfsat vanligt, men maken var på föräldramöte på dagis igår kväll och han kom hem och sade att det hade varit tre andra mammor där som hetat det.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor