• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • viktualia

Lappis - hm.. jaaaa det är ju en MYCKET bra fråga vad jag vill och vad ni ska hålla tummarna för.. Ingen aning än så länge... Min plan var ju att vara kvar på mitt nuvarande jobb längre än 2 år (vilket jag firar precis innan jag går på föräldrarledighet).... Hade väl tänkt mig bortåt en fem år i alla fall..

Min hemmahåla har jag slutat drömma om... få med sig maken dit är liksom inte realistiskt... då blir det 50 mil till sväronen och det är inte poppis.

• Lapinette

Det ser fint ut mugglan!! Vad härligt att det har löst sig och att ni får köpa huset. Vet du varför de andra paret drog sig ur?

• sweetstreet

Ja jst det Frejis! hann inte skriva men
    LYCKA TILL NU!!!

Heja Bumsis!!!!!

• Telis

Muggles, jag gillar också den där klippan! Men lite belysning på kan det ju bli hur fint som helst.

• muggles

Lappis: nej jag vet inte. Tänkte luska lite när vi träffar mäklaren. El iaf fråga om det har med huset att göra - det är väl det som är intressant att veta (jag tror dock snarare att det är av privat natur om jag känner vibbarna från mäklaren rätt).

Vänner: nej det huset där vi träffade grannarna det var det vi hoppade av - det ligger bara ca 500m från det här huset. De är ganska lika faktiskt. Det första hade ngt större tomt och var ngt mer "unikt" (fanns bara 2st likadana bredvid varandra). Men vi gillar planlösningen på hus nr 2 bättre. Och faktum är att vi VILL bo i ett barnghetto med en massa andra barn i samma ålder i närheten och det blir det ju i ett nybyggt område. En kompis tycker nog att vi gör ett "dåligt" köp när vi betalar 4 mille för ett sådant här hus - de tycker vi borde jaga en tomt och bygga vårt eget. Men tomter kan man antingen få i "tjottahejti" el så kan man kanske hitta en skräptomt i ett uppväxt villaområde. Och i ett uppväxt villaområde kan det ju hända att grannarna har tonårsbarn el är pensionärer. Vi är inne på att hitta ngt liknande som Piggelin med M2B köpte - där är det nog småbarn i vartenda hus nästan

• muggles

Telis: japp - det var det första vi tänkte - lite belysning där ja...

Frejis: men gud vad spännande! Då hamnar du i amningsträsket imorgon redan då?! Fniss. Måste vara lite speciellt att veta när barnet kommer ut - då kan ni fira er sista kväll som ensamma nu då. Fram med Billabongen!!!

• muggles

Och sedan tror jag att våra Marimekkogardiner kommer att sitta som en smäck i det huset! Jag har redan surfat runt efter mer tyger (fler fönster).

• viktualia

är så yr mellan diverse sajter och chattar... skulle ju skriva detta också:

Brunchen den 11:e - ni i lokalbefolkningen får gärna välja tid och plats. Jag drar hem mot hålan framåt femsnåret.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor