• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

muggles - helt rätt! Vill bara inte utelämna folk hit och dit så här offentligt ... som jag har så lätt för att göra.

• nennesjuttioåtta

PB
    har du varit avstängd?!?! Oooh nu blir jag nyfiken om vad du skrev! Hahahahah! Jag tänkte en halv sekund innan jag tryckte på sänd om det skulle bli några följder av mitt stick och brinn men det var ju så harmlöst och moderatorn hade säkert förstått.

• nennesjuttioåtta

fy fabian vad jag inte har någon arbetsmoral och ork eller inspiration för någonting. Iofs har jag inte heller så mycket att göra så det gör det ju ännu värre. Crap!

• fru AM

BS: Åhléns brukar ha lucialinnen i alla storlekar framåt adventstider

Lappis: tråkigt att höra om väninnan - olyckliga människor finns ju i alla inkomstklasser och "samhällsklasser". Sedan är det kanske "behagligare" att "gråta i en jaguar än i en rostig folkabubbla" för att travestera ett känt citat - men det är aldrig roligt att vara olycklig.

• passionsblomman

Hehe. Jag förstod mycket väl att det skulle plockas bort, men jag trodde inte jag skulle bli avstängd.

Så här i efterhand så undrar jag om inte moderatorn ångrar lite att denne inte kollade in prästtråden lite noggrannare redan när jag sa till. För hade hon gjort det så hade början till all ilska varit rätt uppenbar och både mitt och andras utbrott mer setts som en logisk-om än otrevlig- konsekvens av rena provokationer.

Du vet ju sedan tidigare att jag blir lite...upprörd emellanåt.

"Praktarsle" var ett ord som fanns med i vokabulären tror jag mig minnas. Och så sa jag visst gå härifrån också.

nennesjuttioåtta skrev 2009-10-01 11:39:42 följande:
    PBhar du varit avstängd?!?! Oooh nu blir jag nyfiken om vad du skrev! Hahahahah! Jag tänkte en halv sekund innan jag tryckte på sänd om det skulle bli några följder av mitt stick och brinn men det var ju så harmlöst och moderatorn hade säkert förstått.
  • nennesjuttioåtta

PB
    ja det där lät ju som ett väldigt obehagligt inlägg. PFFFFFFAAAAhhahahahahahaahahhahahha!!!

• fru AM

PB: har förgäves försökt hitta prästtråden - men den kanske är nerstängd nu?

• passionsblomman

Nä, de är inte nerstängd. Den är mer aktiv än på länge tom. Fråga prästerna9 heter den. Tidigare startade eländet på inlägg 310, men jag har inte kollat ifall det mfl andra oförskämdheter nu tagits bort. Jag har visst någon ganska arg utläggning kvar där som berör även den här tråden tror jag...

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor