• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

nenne - säger som Tinga, hör med Falun. Har hört att det t ex finns några som är knytna till CvL när par krisar ihop. Falun har säkert kontakter.

• passionsblomman

Nenne, jag tänker precis som Tinga... Och remitterar inte de så kolla med kyrkan som Muggles sa.

Jag var ju gravid när jag väl sökte hjälp, eller rättare sagt mer eller mindra tvingades till att ta emot hjälp.
    Då gick det via bvc och min sambo drog de också dit -högst motvilligt från hans sida. Vi var vrålanti båda två, men jag lovar att vi inte hade levt ihop idag utan den hjälpen.

• nennesjuttioåtta

nu är det ju mer livet i sig som krisar än oss som par så tack och lov för att vi har varandra i det här, säger jag bara!

muggles
    vad innebär det hcg? kommer de att göra något nu eller ska ni fortsätta kolla det tills det sjunkit under 5?

• Tinga

Muggles - nä, roliga tyger kan man inte få för mycket av. Vi har ett väldigt avskalat vardagsrum, med enkla nätta möbler, så det är kul med lite mönster på gardinerna. Jag gillar många av Marimekkos tyger, men mönstren är ofta ganska stora, så ibland kan det vara svårt att få till vettiga gardiner av dem, särskilt om man vill ha paneler.

• Tinga

Muggles igen - min finska är ännu sämre än din, så jag hade ingen aning om att lehti betyder löv. Antar att "förnamnet" säger vad det är för typ av blad, men eftersom jag är minst lika dålig på krukväxter så hjälper inte det ett dugg.

• Lapinette

muggles - vad skönt att det fortsätter att sjunka. Ska du ta ett nytt blodprov i nästa vecka? Känner igen proceduren allt för väl ... undrar hur många gånger jag fick lov att ta gravtester och springa till SH för blodprov.

• Telis

nenne, kraaaaam! Det bästa tycker jag är att gå på rekommendationer men du kanske inte känner någon där ni bor nu som har gått hos någon kurator/terapeut?

muggles, skönt att det går åt rätt håll!

Ska kolla på alla tyger när jag kommer hem, just nu är det liiiite mycket annat.

• muggles

Lappis: nej nu tyckte doktorn att värdet var normalt 6v efter mf så nu var det ajöss och good bye vilket jag tycker är helt ok. Det går ju bevisligen neråt.

Nenne: ja jag förstår att det inte är ni som par som krisar men tror ändå att det bara kan stärka en relation. Jag tror att många separationer kunde förhindras om man investerade lite i sin relation (därmed syftar jag inte alls på att just ni skulle vara nära att separera - ni verkar ha det jättebra). När min mamma mådde dåligt så påverkade det mig så mkt att vår relation led av det - och då hade ju problemen egentligen inget ursprung i vår relation. Men jag fick hjälp av en skitduktig familjeterapeut och det hjälpte i sin tur upp vår relation, och har i längde gjort att vi har en bättre kommunikation mellan oss.

• muggles

Tinga: jag delade både Ystävät och Kaivo (tror det betyder brunn) på längden och skapade paneler som då blev halva bredden av tyget. I vårt kommande hus har vi fönster stora nog att få plats med hela bredden men i vår lgh gick det inte, men jag är himla nöjd med hur det blev. Att dela av Kaivo i två delar blev faktiskt rätt fräckt och lite annorlunda.

• muggles

Kängu: hur gick det med brunchen förra veckan - gick ni till Incontro el ngn annanstans?

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor