• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Telis
    viktualia skrev 2009-09-21 20:16:22 följande:
    Mugglan mfl - utan ert TJAT på mig hade jag aldrig tagit mig samman!! Nu har jag äntligen fixat en läkartid för att diskutera illamående.
    Undrens tid är inte förbi! Heja Vickan!
  • Telis

Skönt att det inte gör så ont längre, AM!

• BrudSommar2006

Vickan, tror det varit så för många här med gravidkläder men själv är jag inte samma storlek som mina smalisar till väninnor tyvärr. Bra gjort med läkartiden, se nu till att du verkligen får det att framstå som att du inte orkar längre så att du får prova tabletterna!

• viktualia

Husköp och belastning på ekonomin - det jag försakar genom min långa pendling är tid. Men det jag/vi får är ekonomisk trygghet. Både maken och jag kan bli arbetslösa utan att vi behöver sälja huset. Så ekonomiskt utrymme är det vi får genom att en av oss pendlar och att vi bor i en "lågprishåla". Alltså: Visst är drömmen att få både tid OCH pengar över.. men det är nog en dröm. Så snart glider jag in på mitt sjätte år som pendlare med 12-13 timmar hemifrån varje vanlig arbetsdag...

• Ore

AM: Härligt att det gör mindre ont

MrsB: Åh, plommon *suktar*. Varför känner jag ingen som har ett plommonträd dignande av plommon? Vet dock inte vad man kan göra med dem mer än att äta Men plommonmarmelad skulle jag nog provat, låter gott iaf.

Muggles: Hoppas på minus - den här gången Förstår husvelandet, men som du säger så tror jag knappt att man kan räkna med längre tids sjukskrivning eller arbetslöshet och ha ett hus hyfsat centralt i en större stad... En buffert att plocka från och möjlighet att dra ner på amorteringar så att man inte behöver börja tänka på husförsäljning det första man gör är nog det man kan kompensera med.

Eller så får man göra som vi (och även Vickan), bosätta sig ute i "obygden" någonstans...

Även om just den obygd där jag bor är helt hysterisk när det gäller huspriser, fast på en annan nivå... Det huset min syster var med och bjöd på steg priset över 50% på!!! Med tanke på de låga tomtpriserna kan man nog lika gärna köpa ett nyckelfärdigt hus, men så verkar folk inte tänka? De köper hellre 60- och 70-talshus där det behövs slås ut väggar, byggas om, renoveras osv... Mycket märkligt...

Vickan: Bytesmarknad har jag inte märkt... Min syster har inte samma storlek som mig i byxor, och hade dessutom kastat eller gett bort de flesta av sina gravidkläder. Fick några snickarbyxejeans (version ha på husbygget) från när min mans faster väntade barn i början på 90-talet... Annars inget. Kan ju bero på att jag är först bland kompisarna att vänta barn, och en av dem med klart minst storlek... Den andra i kompisgänget som är lika liten som jag ska dock få bebis ca 5 veckor efter mig

• Ore

Muggles igen: Sedan får man ju litet pengar även vid sjukskrivning och arbetslöshet, så även om man lägger ungefär en nettolön på huset, så kommer man ju inte vara helt barskrapad i "worst case scenario", med snålt leverne kan man nog klara sig då med, även om det blir rejäla indragningar på många håll.

• snaily

Godmorgon!
    Sista dagen på jobbet innan vi åker söderut, stressa stressa packa packa.

Igår kväll på valpkursen blev det långkalsongspremiär!

Fick svar på mitt mail till gyn ingår - vi ska komma för ivf-samtal redan i oktober med plan att köra igång i januari. Here we go...

Koko om du tittar in idag - hoppas du såg vad jag skrev igår mitt på dagen (annars får du bläddra bakåt och leta )

• Izzie

Gomorron i tråden!

Är snart på väg ut i västgötska skogarna, ska ut på paddelsafari med jobbet. Inte min kopp te alls. Särskilt inte när det är regningt och 13 grader. Men men, det kan förstås bli kul ändå. Mina jobbarkompisar är ju trevliga åtminstone och ikväll ska vi laga en god middag tillsammans i det lilla huset vi ska bo i. Är bara glad att det värsta av tanten är över, misstänkte ett tag att jag skulle få kärringen lagom till avresa. Ingen höjdare när man är utan toalett hela dagen. Men för en gångs skull var hon lydig och kom några dagar för tidigt.
    Nog ego.

Muggles - Hoppas verkligen du får minus idag! (känns ff konstigt att säga de orden i denna tråden, men ibland är de tyvärr befogade...) Det verkar ju ändå lovande tycker jag eftersom du verkar ha haft tanten på besök. *håller tummarna*

AM - Skönt att det är fixat nu! Hoppas att det inte gör alltför ont?

Vickan - Bra gjort! Finns ingen anledning att gå och lida i onödan. Stå på dig nu och se till att du får ngt som hjälper!

Snaily - Vad kul att det rör på sig! Spännande med ivf-samtal!
    Är det semester på gång?

Nä, bäst att äta lite frukost. Chefen ska hämta mig, men har ingen aning om när Återkommer!

Förresten så har jag bokat en resa till London för mig och maken i slutet av november. Är det någon som har nåt bra hotelltips? cenralt och inte för dyrt?

• _koko_

Tummar hålls för mugglans minus idag och att AM har mindre ont i benen.

snaily - Såg vad du skrev och inboxar min adress och mobilnummer, ska iväg strax hinner kanske inte in mer idag. Jag har för mig att vi haft varandras nr sedan sist, men jag har tappat ditt iaf.

Nu måste jag ta skrikig son!

• Ore

Hmm, märks att jag är trött på kvällarna när jag missar hälften av allt jag tänkt kommentera....

Vickan: När du nu "offrar" en halvdags arbete, så ska du banne mig inte behöva gå därifrån utan ett recept på tabletter i alla fall, så precis som Izzie säger - stå på dig.

Kul att gravidjeansen kom Jag är inte 100% nöjd med det enda paret gravidjeans jag köpte, men det är mest utseendemässigt problem, annars är de bekväma. Och jag orkade inte skicka tillbaka och byta

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor