• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Liten med Mindre

Hmm...passar Televinkens hjärtljud in i teorin om kille tjej? Eller hade Cicci själv skjutit teorin i sank?

Telis - skrutt med folk som inte gör vad de ska! Jag har både för och nackdelen med att vara själv med det jag gör - så inget blir någonsin gjort när jag inte är här.

Jag tycker inte du ska slita dig blå. Någonstans måste en projektledare eller chef få lite ovett för att saker blir glömt.

Lappis - har ingen aning om hur ni ska göra låda. Men ni kan säkert alltid kika på Clas Ohlsson eller Elfa och se om det finns något lämpligt.

• nennesjuttioåtta

telis
    gött med fina hjärtljud men vilka skräpkollegor!!!
    jag har f ö inboxat dig

• Lapinette

Har googlat och det verkar som de flesta tillverkar detta själv med en kartong.

• nennesjuttioåtta

lappis
    fram med slöjdbänken!

• Ore

Hmm, håller kartongen formen? Jag skulle nog tagit till litet stadigare grejer, dvs masonit/plywood eller liknande. Spikat till någon slags låda som är lagom stor och sedan satt tapet på den. Och krokar så att man kan hänga upp den.

Telis: Trist att komma tillbaka till en massa "ogjorda" saker... Men jag håller helt med Liten att du ska inte köra totalt slut på dig för att få det gjort, man ska kunna ha semester utan att behöva gå in i väggen så fort man är tillbaka.

• Lapinette

nenne - visst! Det blir att leta i klädkammaren om vi har en kartong i lämplig storlek.

• nennesjuttioåtta

lapinette
    håller med ore
    MDF? Ersnt har säkert gjort en sån (om jag inte minns fel i det där nybyggda sommartorpet)

• nennesjuttioåtta

eller va fan, en stadig skokartong, det är ju inget som ska hålla direkt, bara lätt att plocka bort

• nennesjuttioåtta

så kan ni byta ut den efter säsong.

• Lapinette

nenne - jag har läst på och kravet är att det ska vara lätt att komma åt propparna så vi får inte spackla in skåpet .

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor