• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • fru AM

Muggles: Nej vad jobbigt! Trist om det ska ta tid innan ni får försöka igen! Kram!

BS: vet inte om det är vanligare med blodpropp efter en sån här operation - men varje gång man har gjort ett ingrepp/operation är ju risken större än annars. En sjuksköterska fr kliniken ringde och vi har nu pratat igenom mina frågor. Är ganska lugnad. Får ta bort bandagen i morgon bitti - tjoho (och sedan får jag leva med blå-gröna-gula ben i ca två-tre månader ... )!

• Liten med Mindre

AM - 2-3 månader? Vilka bautablåmärken! Varför tar det så lång tid?
    Tur att det är vinter på gång!

• fru AM

Varför? Ingen aning! Han var ju inne och grävde i i princip varje synlig blodåder i mina ben så det tar tid att bli fullt återställd. Och om sex månader ska han gå på de små brustna ådernäten med injektioner ...

Kommer kanske vara "klar" till sommaren som sagt. Det var han själv som föreslog att börja nu med tanke på tiden det tar att "bli fin".

Kanske ska jag skicka en bild på mina ben till galleriet?

Liten med Mindre skrev 2009-09-22 13:25:39 följande:

AM - 2-3 månader? Vilka bautablåmärken! Varför tar det så lång tid? Tur att det är vinter på gång!
  • Ore

Nenne: Lerigt är bara förnamnet... Jag inboxar länken, så får du se...

AM: 2-3 månader med blåmärken låter ju inte som någon höjdare, men väl planerat att ha dessa månader under höstrusket Bara att gotta in sig i byxor, tights och tjocka heltäckande strumbyxor ett tag. Och så lagom till jul- och nyårsgalej så kan du gå på de tunna strumbyxorna och visa upp dina snygga ben i någon tjusig cocktailblåsa Det blir kanonbra!

Liten: SKÖNT med besked snart. Skulle nog också börja odla litet konspirationsteorier och fundera kring om VD:n fiskar efter något... Men det kan lika gärna vara så att han vet att du är småbarnsförälder och ville prata med någon som förstår hur det är...

• fru AM

Eftersom mina ben hittills varit rena katastrofen pga åderbråck så känns 2-3 månader med blåmärken som högsta vinsten! Allt är relativt!

• Liten med Mindre

Men hörrni - jag har jättetrist och lite att göra idag. Måste ni jobba så hårt istället för att gagga här?

Har nu plockat fram en bok om bokföring och läser på lite - i hopp om att det ska underlätta framtida penningdiskussioner mellan facket och ledningen. Dumt att inte fatta allt de säger.

Frejis - hur har det gått med kurator? Eller får mamsen agera sådan nu?

• Ore

Åååh, jag läste precis litet i en blogg (arbetsmoralen är inte så hög just nu...), en släkting skriver, hon jobbar som au pair... Föräldrarna jobbar sena kvällar...

"Visst är hon jättejobbig när hon inte vill äta, när hon slåss och när hon illtjuter, men när hon ligger i sin säng på kvällen och med sin lilla sömniga barnröst förklarar att hon vill ha sin nappflaska, fast inte nu, för snart kommer mamma och ger henne den och då ska hon dricka upp alltihop och vara duktig.
    ...när mamma kommer.

Det gjorde så ont i bröstet på mig. Fast inte för att jag kände att jag inte dög, utan för att flickan avstår från något hon vill ha bara för att mamma ska kunna ge henne det när hon kommer hem.

Jag tittade allvarligt ut i mörkret och viskade tyst;
    "Ja, mamma kommer...nu."

Jag berättade inte det för föräldrarna.
    Ingen blir gladare av att jag säger det."

Blev så ledsen när jag läste det, känns tragiskt på något sätt... Ju mer min släkting skriver, desto mer får jag en känsla av att barnet faktiskt verkligen lider av att föräldrarna är så frånvarande...

• Lapinette

Tänk dig sen när din kompis slutar jobba där! Då lär det bli hjärtesorg för den lilla.

TOTALT OT - jag vill köpa en box som man kan dölja sitt fula elskåp i hallen med. Tanken är sen att vi ska tapetsera över den med samma tapet som resterande väggen. Någon som vet vart eller ska man tillverka en själv i kartong?

• Telis

Muggles, skiiiiiit också!! Det skulle ju vara över nu!

Första dagen på jobbet, fortfarande snorig och hostig, och upptäcker att inget av det som skulle ha gjorts av andra under min semester har blivit gjort och nu är det bara en vecka kvar tills allt ska vara klart. Och gissa vem som sitter med Svarte Petter nu? Är det inte jul snart?!

Fast jag har också varit hos barnmorskan och fått remiss till Aurora och fått lyssna på Televinkens hjärtslag (155 ). Och järnvärdet och blodtrycket var bara finfint. (Fast det var förstås innan jag kom till jobbet och läste alla mejl )

• Lapinette

Telis - härligt med Televinken och skit med jobbet MEN snart slipper du skiten. Andas in och stå ut i nåååågra månader till.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor