• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

Ska leta efter en stadig kartong för då krävs det ju inte ens någon slags upphängning.

• Telis

Nej då, jag tänker inte jobba ihjäl mig för att saker och ting inte blivit gjorda under min semester. Men det är jag som A) kommer att få skulden för att dom inte blivit gjorda och B) kommer att få göra alltihop till slut ändå, även om jag förstås inte hinner till nästa vecka. Projektledaren själv är en av dom som inte gjort det han skulle men jag jobbar tillsammans med en nationalitet som aldrig någonsin tar på sig skulden för någonting så i sammanhanget spelar det ingen roll.

Men Lappis har helt rätt, det är inte så lång tid kvar nu så det är skitsamma, jag ska nog stå ut fram till jul.

Liten, jag tror att det bekräftar teorin, var det inte så att killar hade snabbare hjärtljud än tjejer? Killar över 140 eller nåt sånt och tjejer under.

• Lapinette

Trist när folk inte gör vad de skall ! En av anledningarna till varför jag gör nästan allt i mina egna projekt. Allt från att stå inför kund, till grafer, rapporter och sketna tråkiga säljutskick.

Annars ... härligt med tisdag, snart superhärligt danspass och sen pizza + vin med väninna och min make.

• Lapinette

Telis - underbar nedräkning har påbörjats!!! Vet inte hur många gånger jag funderat och planerat min mammaledighet ! Just nu är jag faktiskt inne på 100 % i 6 månader och sedan 50 % i 1 år. Borde ju funka med adoptivbarn och flexibelt arbete (mestadels hemifrån). Men jag lär nog hinna ångra mig.

• fru AM

Televinken luras lite - flickor har höga hjärtljud och pojkar låga, enligt teorin som jag inte alls tror på. Telis: hur är det med cravings nu?

• fru AM

Lappis: kan ni inte köpa ett snyggt nyckelskåp och sedan banka ut botten så att proppskåpet får plats? Typ.

• Liten med Mindre

Telis - jag hade för mig att teorin var tvärt om - killar har låga ljud.
    Någon med full koll?

Ska du förresten vara ledig från jul? Så superhärligt! Jag tog ju ledigt vid Lucia, och att vänta på bebis över jul och nyår är nog bland det mest lättväntade, för det händer så mycket, finns mycket att sysselsätta sig med, godsaker att äta och lagom trist väder för att med gott samvete stanna framför en film i soffan.

• nennesjuttioåtta

jag vill också ha cravings

Bra sås reder sig själv. ÅÅH jag bara måste ha CHOKLAD! Nämen, det är ju idag som vi ska på chokladprovning. Vilken tajming!

• Lapinette

AM - vi vill inte ha nyckelskåp utan kunna hänga upp vår nya hatthylla under själva proppskåpet. Tanken är bara att dölja det för det är så fult, grått och trist.

• Ore

Angående hjärtljud så lutar det åt att jag har en hermafrodit i magen, eller så... Typ 140 varenda gång, utom en då det var över 160

Annars har jag också hört att pojkar ska ha lägre hjärtljud, så Televinken luras litet i så fall.

Övrig skrock som jag fått höra:
    - Hormonrand. Går den ovanför naveln så är det en pojke. (Pojke för oss)
    - Bred mage är en flicka, smal utstickande mage är en pojke (definitivt pojke för oss)
    - "En flicka stjäl mammans skönhet" - dvs man känner sig trist och glåmig under graviditeten, inte sådär strålande... (svårbedömt...)
    - cravings: söta saker för flicka, salta saker för pojke (har inte haft några direkt cravings, men ätit mer sött onyttigt än salt onyttigt...)

Någon annan skrock man kan gå på?

Nenne: Hoppas att du får cravings, gravidillamående och allt det där om några veckor...

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor