• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Oupsie
    Ore skrev 2009-09-22 16:33:51 följande:
    Skomani? Jag? Nää, men det är mest för att jag i princip aldrig hittar de skor jag vill ha... Annars hade jag haft mååånga par...
    Samma här. Tycker det är jättesvårt att hitta skor. Men i förra veckan hittade jag faktiskt ett par stövlar i ridstövelmodell. Det fanns mycket "ridstövlar" så du hittar nog några med en bra klack.
  • Oupsie

Liten med Mindre skrev 2009-09-22 16:37:45 följande:

Mumsa för mig med Nenne!Ore - om jag och mina fötter kunde hitta sköna skor skulle jag nog också ha fler användbara par. Nu är vi en kräsen kombination, försvårat av breda stadiga vader.
    Breda vader Det är hopplöst svårt att hitta stövlar då! Har samma problem men de jag hittade förra veckan var sådana som var extra breda i skaften. Först hittade jag dem i en affär men tyckte att de var lite väl dyra. Gick sedan till min favvo-skoaffär här i stan och där hade de precis samma stövelmodell för 500 kronor lägre pris! Har bestämt mig för att aldrig handla skor i den andra butiken .
  • Lapinette

En till med grymmevader. Helt otroligt då mina ben var som stickor under de åren jag dansade ... nu är det som timmerstockar.

Ore .. ska du mumsa på nenne?!!

• fru AM

Nej - glömde ju fråga Nenne vart hon skulle på chokladprovning!

• Oupsie

Jag har en fråga till alla som gillar kakor och tårtor

Jag ska göra en tårta till helgen och funderar på att göra något med nyponousse och vaniljmousse. Lite som nyponsoppa och glass, fast i tårtform . Så funderar jag på om jag ska göra en biskvibotten till tårtan. Har ett recept på en tårta där man lägger två biskvibottnar på varandra med ett lager chokladtryffel emellan. Så det jag funderar på är om ni tror att chokladen passar med nypon? Fast å andra sidan så passar väl choklad till allt . Skulle ju kunna göra bara en enkel botten istället. Vad tror ni?

• kängu

Sällar mig till gänget med kraftiga vader!!

Mugglan, usch vad jobbigt

Nenne, låter mumma med chokladprovning!!

AM, skönt att op gick bra och att du känner dig fit for fight!

Ska läsa ikapp en gång till nu, skummade bara innan o missade nog massor!

Idag har Ru fått sina 3-månaders sprutor, han var superduktig. Återstår att se om det blir nattvak eller om han klarar sig utan feber och dyl. Ska ge en alvedon nu ikväll i förebyggande syfte iaf.

• kängu

Liten, jobbigt att behöva vänta på besked angående jobbet Håller tummarna för att du får det, och sen kan släppa ut magen! Hur kommer chefen reagera när du berättar om grav. tror du? *nyfiken*

Telis, härligt att lyssna på Televinken! Skit med jobbet dock...

• kängu

Mugglan, har ni hört ngt nytt om huset förresten? *nyfiken*
    Och du, det kommer bli en bebis i casa Muggles!!! *kramar*

• kängu

Jaha, nu ska jag ta itu med lite jobb och jobbansökningar har jag tänkt... går än så länge trögt.

• Liten med Mindre

Oupsie - själv gillar jag inte choklad ihop med bär o frukt, utom banan o kanske inlagda päron. Så nypon o choklad hade inte varit min grej. Vit choklad kanske.

kängu - hoppas sprutan är snäll mot lilleman. Vet inte riktigt vad chefen/vd tycker, utåt sätt blir det grattis oavsett om jag får nytt jobb eller ej.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor