• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • muggles

Telis: jäkla skitprojektledare! Trist att behöva bli så stressad direkt efter semestern

Lappis: mätte inte de din hcg-nivå exakt, dvs du fick siffror på hur det gick ner? Jag skulle vilja göra samma sak eg. För om ClearBlue ger utslag vid säg 100 så vill jag veta om jag har värdet 105 el 200... Undrar om de gör sådant på gynakuten? Enl BM som jag pratade med som tittade i min journal så bedömdes det vara ett "komplett" mf. Men jag vet ju samtidigt att de såg att det fanns rester kvar, dock för små för att skrapning skulle behövas. Jag vill ju inte skrapa heller men jag vill gärna veta hur höga hormonnivåerna är. Det känns helt hopplöst nu.

• Telis

AM, jaså, har jag vänt på det?! Hmm, vi kanske kommer att få en väldigt tjejig kille?

Inte en enda craving har jag! Ingenting smakar nåt ändå för tillfället så det är rätt tråkigt både med mat och godis.

Liten, jag har inte riktigt bestämt när jag ska ha ledigt än. Men jag vill ju definitivt ha ledig mellan jul och nyår och kanske även fram till trettondagen, det är väl en bra jul i år också? Och sen, OM det blir snitt, så kanske Televinken kommer den 15 januari och då känns det ju knappt som någon ide att gå tillbaka till jobbet efter julledigheten. Eller också känns det helt okej att gå tillbaka en vecka och spara lite semesterdagar? Jag vet inte, jag är velig.

• fru AM

Ni skulle kunna köpa en jättestor hatt som ni sätter framför nyckelskåpet. På hatthyllan ...

Nej förlåt! JAg tar din förfrågan på allvar. Ska jag googla kartonger?

• muggles

fru AM skrev 2009-09-22 15:43:48 följande:

Televinken luras lite - flickor har höga hjärtljud och pojkar låga, enligt teorin som jag inte alls tror på. Telis: hur är det med cravings nu?
    Min egen teori (som jag tror på ) är att små barn har högre hjärtljud och lite större barn har lägre. Jämför kolibri el möss som har extremt höga hjärtfrekvenser. Skulle tro att tex elefanter har lite lägre frekvens...
    Sedan tror jag att hjärtljuden kan variera beroende på om barnet känner sig stressat el uppspelt av ngn anledning. Det finns ju tex de fall där BM har bökat runt lite för att kunna mäta hjärtljuden och då blir barnet stressat och så går hjärtljuden upp just då.
  • fru AM

Lappis: kom just på att Panduro Hobby kanske kan ha ngt bra grundmaterial till er låda, i papp eller plywood! Butik på Kungsgatan ju. Finns på nätet också.

• fru AM

Telis: jag tror inte Televinken är tjejig, men smart och lite busig kanske!

• Ore

Telis: Jag kommer jobba fram till två veckor innan BF, räknar jag med... Men känner redan nu att det börjar bli hyfsat tungt. Jag sover inte superbra om nätterna (vaknar ofta mellan 3 och 4 och har svårt att somna om, flera sådana nätter i rad sätter sina spår...), litet "småkrämpor" kring magen, blir trött i svanken på kvällen.

Inte min mening att vara gnällig eller så, det är helt klart överkomliga krämpor, och jag har det nog bättre än de flesta Har ju sluppit allt vad foglossning heter, inte det minsta ont på det sättet...

Men jag inser ju att det inte kommer bli lättare fram till förlossningen, och jag tror att det absolut kan vara värt någon semestervecka (eller att ta ut FP den veckan?) för att inte behöva jobba efter julledigheten. Såvida du inte har några "sista fixandet"-grejer som du känner att du vill och orkar göra...

• Telis

Man kunde höra att Televinkens hjärtljud gick upp medan vi lyssnade och då sa BM att "när ljudet går upp så här så sparkar dom ofta" och så *puff* kom det en liten spark.

Ore, hmm, på ditt skrock skulle jag gissa på att vi skulle få en tjej (ingen hormonrand alls än så länge, bred mage, känner mig definitivt glåmig, och höga hjärtljud) fast jag tror nog ändå mer på ultraljudsnissan, hon lät väldigt säker på sin sak.

Muggles, jag har för mig att testerna ger utslag över 25 i hcg och gynakuten ska definitivt kunna ta ett sånt blodprov!

• Lapinette

AM - måste hem och mäta och kolla vad vi har för kartonger. Men tack för tipset om Panduro. Jag hoppar av bussen där nästan dagligen. Ska ta mig tid och gå in en sväng.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor