• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • MSW

Mugglan: Vad skönt att du fick en tid utan att behöva sitta och vänta i 6-7 timmar!

• Lapinette

muggles - om jag förstod det hela rätt så brukar hormonnivåerna sjunka ganska så snabbt efter ett missfall men kanske är det samma sak där som vid utomkveds att om inte alla celler vill ge vika så kan de ligga kvar i en evighet . Mitt utomkveds hade jag i 3 månader!!! och jag vet tyvärr folk som haft det ändå längre.

• Lapinette

Men som sagt, om du blöder som vid en rejäl mens nu så får vi hoppas att de där sista cellerna spolas ut. Det var vad läkarna hoppades och trodde varje gång jag hade en sk "mens".

• nennesjuttioåtta

snaily
    glömde ? hurra för ivf-samtal redan i oktober och ändå ett tag kvar tills, mot all förmodan, cirkusen drar igång. Men då fins ju vi här som stöd!

muggles

Hoppas att de inte hittar något där utan att hcg nu sjunker fort som det ska. Konstigt ändå att det ligger kvar så länge? Hoppas det inte är något utomkveds eller annat skit!!!!! Diarréjuicesnopphårsbösförhudsnacke!

• Liten med Mindre

Muggles - Men vad sjutton nu då? Hoppas verkligen du får hjälp att reda ut vad som händer!

Vickan - lycka till hos doktorn!

AM, krya på de nya fina benen och grattis till magen!

Ego - idag slog jag rekord i tid till jobbet, 2 h 5 min. Suck! Tur att jag hade en halvt jobbrelaterad bok med mig som jag nog räknar som jobbutbildning.

Telis - det är inte så att jag går och plågar mig och drar in magen à la AM-träning. Men det skulle vara skönt att kunna utöka klädförrådet med gravidkläderna som ligger hemma o väntar. Mest av allt vore det skönt att veta hur jag ska planera jobbet framöver. Nåja, idag är jag en dag närmer att få veta. Dessutom har jag både godis och äppelkaka med till jobbet för att få tiden att gå om det blir tråkigt i övrigt.

BS - enkelt äppelkakerecept följer (det funkade ok gång 2 med, så jag törs nog publicera mitt modifierade recept)

*smord o bröad rund form med löstagbar botten, 24-25 cm

*3 dl vetemjöl
    3 dl socker
    2 ägg
    100 g smält avsvalnat smör
    1/2 tsk vaniljsocker
    rivet skal av 1/4 - 1/2 välborstad citron

Rör ihop med slev och lägg i formen. Bred ut lite försiktigt
    till kanten.

* 3-4 stora syrliga äpplen, skalas och rivs grovt
    1 tsk kanel

Blanda och bred ut uppe på smeten

200° ugn, grädda ett snäpp under mitten i 35 min ungefär.

Min kaka har blivit halvkladdig/seg med hård skorpa i botten.
    Mums!

• BrudSommar2006

Muggles, skräp! Det som lät så lovande med riktigt mens och allt. Är det bäst att hoppas på att de inte hittar något mer utan att det bara är några små hormoner som inte riktigt hängt med eller att de faktiskt hittar något mer att ta bort så att det går fort sedan tro?

Snigeln, vad bra med inbokad ivf-samtalstid!

AM, är det vanligt med blodpropp efteråt? Annars borde det väl inte vara någon större fara efter en sådan rutingrej?

• BrudSommar2006

Liten, tack för recept, det är kopierat och ska provas!

För mig tog det också tid idag, krock på E4:an och två körfält avstängda, de två längst till vänster så klart, suck.

• Ore

Hihi, kollade just in min klubbs hemsida och såg litet roliga bilder Blev på riktigt bra humör, och lääääängtar tills jag kan komma igång och träna igen... Vilket nog ingen annan som ser bilderna skulle förstå, med tanke på hur de ser ut

• nennesjuttioåtta

låter som det var lerigt, Ore?

• Liten med Mindre

Åhå - till på fredag hoppas vd ha ett svar ang jobbet. Vilken väntan.

Och - ödets ironi - han och hans fru ska ha barn i april, efter att ha försökt i 2 år med syskon och inte lyckats och sen bestämt att det får vara medan de bor utomlands i Sverige. Nu måste de planera så att hon åker hem i tid för att föda där, och slipper trassla med medborgarskap till knyttet efteråt. Det känns som att "bara" hålla in magen ett tag är en baggis i sammanhanget, mot att planera vilket land man ska föda i och vara utan make etc under väntetiden.

Fast - varför berättade han detta?? Fiskade han efter något, eller kom det bara ovanpå en socialdiskussion om att vara förälder o ha barn?

Intalar mig att det nog bara var socialt prat, och att han är glad att få prata lite sånt med.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor