• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Oupsie
    Lapinette skrev 2009-09-22 16:21:14 följande:
    Oupsie - har en massa sparade skokartonger ... fick senast i helgen ett par nya skor av maken. Måste bara hitta en med rätt storlek.
    Då finns det förhoppningsvis någon hemma som passar, eller nästan passar i alla fall. Det borde väl gå ganska lätt att korta av en redan färdig kartong.
  • Lapinette

Liten - smart och helt rätt! Jag tog ingen skokartong i helgen när jag köpte nya skor utan slängde mina gamla skor på plats och gick ut med de nya.

• muggles

Telis: tack då ska jag fråga dem om det! Man har svårt att föreställa sig innan tror jag hur trött man är på slutet. Jag mådde ju superbra (hade en sk "Cicci-graviditet") och bokade glatt in ett besök 3v innan förlossningen av några kompisar från London. De var hos oss en helg och vi åkte typ till Marstrand och fikade mm - jag var heeeelt slut efteråt. De sa ju att "du säger väl till om du behöver vila" men det gör man ju inte när man har besök som man inte träffat på 7 år. Men det gick ju bra det med. Men som sagt, det var superskönt att först ha semester och sedan några föräldradagar innan förlossningen.

• Ore

Liten: Hujedamig vilket praktiskt förslag Jag skulle lätt tagit det som en ursäkt att shoppa skor

Vilket faktiskt påminner mig om att jag nog ska bege mig en vända på den s.k. stan. Boka frisörtid, kanske kolla på skor och stövlar. "Behöver" ett par ruskigt snygga stövlar med litet mer måttlig klackhöjd än mitt befintliga par att ha när jag spatserar omkring med barnvagnen, och så behöver jag även ett par svarta finskor som är litet mer "hela" och funkar i oktober. Har mest sådana med massa tunna remmar, och de känns litet väl kalla. (Ignorerar fullständigt det paret jag har, för det är litet för låg klackhöjd på dem har jag bestämt, och litet väl smal och vinglig klack för mig när jag är gravid...)

Skomani? Jag? Nää, men det är mest för att jag i princip aldrig hittar de skor jag vill ha... Annars hade jag haft mååånga par...

• nennesjuttioåtta

lycka till med skåptillverkningen, lappis!

nu ska jag till chokolaterian.

• Lapinette

nenne - ingen skåptillverkning ikväll utan pizza och vin!

• Ore

Hmm, kanske skulle lagt in ett kommatecken där...?

Ore skrev 2009-09-22 16:37:00 följande:
    Mumsa på Nenne
  • Oupsie

Muggles, trist att det visade plus. Hoppas att det går bra på torsdag och att du slipper skrapning.

• Liten med Mindre

Mumsa för mig med Nenne!

Ore - om jag och mina fötter kunde hitta sköna skor skulle jag nog också ha fler användbara par. Nu är vi en kräsen kombination, försvårat av breda stadiga vader.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor