• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Mrs  B

Telis
    Kollade precis in dina bilder från Frankrike på FB. Såg härligt ut.
    Såg sedan att du är "vän" med min kusin och hans fru. Kul!!!!

BS
    Är det inte alltid så att barn ska trilskas när man är själv med dem?????
    (dvs ingen avlastning av maken)

Kollar på IDOL just nu, vilket jag inte gjort innan, men har ju en gammal musikelev som är med och då måste man ju kolla.

• Telis

BS, ja, då måste du fråga igen. Min BM sa att dom ville att man skulle komma så fort som möjligt och att om jag inte hade hört något inom två veckor så skulle jag ringa och be at få en tid.

Stackars lilla Iris, vilken jobbig dag för henne! Hoppas att hon sover extra gott.

Mrs B, men jösses vad spännande, vem är din kusin?! Inboxa mig!

• BrudSommar2006

Mrs B, ja inte för att det var Iris som trilskades med vilje men lite trassligt blev det ju ändå!

Ore, vad sorgligt skrivet i bloggen, jag kan knappt läsa sånt utan att börja gråta.

Telis, hm, jag får fråga nästa vecka då om hon glömde remissen. Datorsystemet kraschade medan jag var där och inget blev riktigt som det var tänkt så hon kan ju ha missat det då, annars har jag gått och trott att man kanske inte fick någon tid så här tidigt.

• BrudSommar2006

Vad det gäller skor så har jag både höst- och vintervarianter av eccoskor, hyfsade i alla fall, inte tantvarianterna, som jag hade när jag var gravid med Iris och som får fungera den här gången också, går alldeles utmärkt att pressa i gravidsvullna fötter och det är ändå hyfsat bekvämt att ha dem på sig. Nu minns jag inte när fötterna svullnade förra gången men tack och lov har det inte hänt än den här gången i alla fall. Inget jag ser fram emot direkt.

• Telis

Mrs B, hahaha, det var roligt! Jag har svarat dig.

BS, hmm, ja det kan ju förstås variera mellan dom olika sjukhusen men jag tycker att du ska ringa. Ju förr man får hjälp, desto bättre måste det ju vara.

• Fru FruLLan

hejsan tjejer
    Har haft häcken full med tjej helg och annat.

Frejan: Åh vad jobbigt det lät som du hade det . STOR kram coh vad underbart att du ska få träffa en kurator och det snart. Hoppas det hjälper.
    Och nu är det inte långt till bumsisen kommer Hoppas du mår lite bättre när den dagen väl är här.

Mugglan: Åh vad jobbigt med testet hoppas att gyn kan hjälpa dig lite.
    Jobbigt även med hustankarna där du och make tänker lite olika. Kan meddela att min make tänker precis som din och jag som du.... jobbigt.

nenne: Åhhhh ruvning!!!!! Du kan inte ana vad jag håller tummar och tår. Försökte komma in i tråden under helgen från mobilen. Men det fanns ingen täckning i skärgården Håller som sagt tummarna och allallallalla tår. När kommer svaret om eventuella eskimåer?

Ore: det börjar dra ihop sig!

AM: Åh vad jobbigt det lät med bandagen!!! Skönt att de kommer av snart. Hoppas läkningen går smärtfritt och fort.

Kängu: Skönt att sprutan gick bra. Roffe reagerade inte alls heller. Även fast han tyckte att sprutan gjorde ont. Hans storebror sa inte ett pip om sprutan.
    Har du slutat amma helt? Hoppas du får jobbet du sökt.

Liten: Åhhh gumman. Låter jobbigt emd alla hormoner och maken som inte fattar vilken sida om stan som vore bäst att bo på. Hoppas det löser sig. Vilken vecka är du i nu?

Vickan: Ska du skafafa tabletter
    REDAN
    Hoppas de hjälper!

Telis: Hoppas att det inte är lunginflammation!!!!! Jobbigt med puckad projledare.

Stövelproblem: Själv har jag så smala vader så jag inte kan ha några stövlar av det skälet.

Kokosen: UNDERBART att det verkar gå lite bättre med lillebror. Och vad härligt att höra att conny är så fin mot brorsan. Visst är det underbart att se ? Det finns inget som värmer ens hjärta mer. saknar dig hjärtat synd att jag missade förra veckan. Måstye ses snart.

Hur var det med trådbrunch förresten, fanns det plan på nån?

Hmmmm: vad var det mer jag skulle kommentera.

Jo just det lappis: Jag tror inte avslaget på adoption det där paret fick enbart berodde på språket- Det måste ha funnits fler saker som var mycket större och viktigare. Men håller med mugglan tror jag det var att säg att ni har för ambition att börja prata svenska hemma.

• viktualia

FruLlan - japp jag är sist!

men du!!!! hur mår du?????????????? *hoppas att du får må bättre och bättre*

• nennesjuttioåtta

ååååh herregud!!!!!! Öppnade precis ett kuvert från kliniken och vi har nu två polarforskare i frysen!!!! WOHOOOOOOO!! Annars är vi sjukt stressade att dagarna går så himla långsamt, ååååååh fy fan vilken jävla pers detta är!!!!

chokladprovningen var underbar, nu är vi mätta och känner oss som hundar som blviit chokladförgiftade. Flås, och flämt. AM, det var på Gefle Chokolaterie, där du fick din körsbärschoklad ifrån. Hon har t o m eget plantage på Dominikanska och ska öppna chokladfrabrik här i Gävle längre fram.

ojojojo, jag har ingen aning om vad ni skrivit även om jag läst, är allldeles speeedad!

på er!!!!!!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor