*lyfter lite försiktigt på deppmanteln, så att jag ska lyckas skriva ett inlägg*
Fy fanken, vilket elände det är att vara förälder!
Åtminstone till de här barnen vi begåvats med. Sen en vecka tillbaka sondas Piff i princip till 100% och det känns så j-vla tråkigt och hopplöst.
När ska det vända för honom?
Vi trodde ju att sonden skulle minska pressen på honom att äta och att det därför skulle gå bättre, men nu har det ju blivit precis tvärtom. Imorgon ska vi iallafall till magdoktorn igen, så får vi se vad hon säger.
Puff är inte direkt något drömbarn på matfronten just nu heller. Han kladdar något så sjuinihelvete, så det är mat i hela köket innan han är färdig, han skriker med jämna mellanrum under måltiden, kastar huvudet bakåt så att man tror att han ska bryta nacken och kniper ihop munnen alldeles för ofta.
Jag är så f-rbannat trött på det här eländet nu, och för att ni ska förstå hur illa det är kan jag säga att jag i förra veckan gick runt och sade till maken, mina föräldrar och syskon att jag hatar mina barn.
Förnuftsmässigt inser jag ju att det är situationen jag/vi hamnat i som jag hatar, men den representeras ju i allra högsta grad av Piff & Puff. Nu ska vi försöka få till så att maken kan vabba 50% (halva dagar) ett tag framöver, så att jag får chansen att återhämta mig lite och kan få lite hjälp. Piff kräker fortfarande en del också (åtminstone ett par gånger per dag och då pratar vi ofta rätt så rejäla kräkningar), så vissa mål får man ge honom två gånger, eftersom det kräks upp igen.
Usch, vad livet suger! Hur kunde det bara bli så här eländigt? Jag vet att jag är egoistisk och onyanserad nu, men jag fattar inte varför vi ska drabbas av allt j-vla elände man kan tänka sig, när det gäller våra barn. Inte nog med att de är två, vilket gör allting mycket jobbigare även om allt fungerar normalt; nej, de är förstås även av den besvärligaste sorten med problem av både det ena och det andra slaget. Varför kunde vi inte nöja oss med att bara vara vi två, maken och jag?