• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • kängu

Liten, när är tillträde på nya jobbet?

• snaily

Hej
    Shit vad ni skrivit idag! Själv har jag haft skitdagen från helvetet, bara för att vi ville komma iväg på vår långa färd söderut blev det förstås asmycket på jobbet och allt har bara gått fel hela dagen, bröt ihop och ringde maken och bölade som en treåring i telefonen på eftermiddagen.

Sorry för egoinlägg men har inte hunnit läst ikapp alls... Och nu åker jag på kurs och kommer inte hänga med - du får uppdatera mig på fredag Koko!

NU ska vi packa det sista och åka sen!

• Frejis

Muggles ? skit med plusset, att de där testen aldrig kan visa det som man önskar sig. Hoppas att gynundersökningen resulterar i någon enkel och snabb åtgärd så att ni kan återuppta syskonförsöken igen.

Ore ? vill gärna se den leriga bilden!

Liten ? då ska jag hålla tummarna på fredag, att du får jobbet! Utan att behöva dela med din rumskompis

Televinkens hjärtljud verkar tillhöra en tjej om man ska tro på den teorin. Fast frågan är kanske hur låga hjärtljud han har. Telis, du får föra lite statistik där så kan vi utveckla hjärtljudsteorin sedan. Remiss till Aurora, är det pga förlossningsrädsla? *nyfiken*

På en och samma ctg kan bumsisbebis uppvisa hjärtljud mellan 130 och 170 och det bedömer läkarna som väldigt bra. Hon ligger nog mest åt det högre hållet, från 140 och uppåt. Är det tjejigt eller??

Det här med smal mage vet jag inte om det stämmer, min mage ändrade form beroende på om Bumsis spände sig eller inte. Har varit rätt så smal för det mesta förutom under sista tiden då hon är tvungen att breda ut sig för att få plats.

Ore igen ? du skrev någonstans att det är åtta veckor kvar, inte så mycket mao. Hur känns det?

Igår fick jag ett samtal från sjukhuset som undrade om jag kunde komma in samma dag för en kontroll hos den trevlige doktorn från förra veckan. Det gick smärtfritt och var lika bra som förra gången, och så ordnade han med kuratorn att jag fick tid redan på onsdag förmiddag. Får se hur det blir, skönt att det gick så snabbt.

En extra kram till Snaily, typiskt att det blir så här på jobbet när man behöver komma iväg!

• Oupsie

Liten, ok. Själv älskar jag choklad i kombination med t ex hallon, apelsin och passionsfrukt. Men choklad och nypon har jag aldrig testat och jag vet inte om det fungerar. Hoppas att du snart får besked angående tjänsten. Jobbigt att gå runt och vänta så.

Snaily, hoppas att du får en bra tur söderut efter en jobbig dag och grattis i efterskott!

Trevlig kväll allihopa!

• Ore

Oupsie: Precis som Liten så tror jag att nypon går bättre ihop med vit choklad än med vanlig...

Snaily: Tråkigt med en jobbig dag på jobbet, hoppas det blir skönt att komma bort litet...

Frejis: Ja, åtta veckor kvar nu. Eller sju och en halv till och med. Börjar bli spännande, och litet nervöst. Har mycket grejer kvar att handla, behöver ta en tur till Ikea bl.a.

Kängu: Så bra att lille Ru uppförde sig exemplariskt på vaccineringen

Nej, jag tänkte inte mumsa på Nenne, tänkte uppmana Nenne att mumsa på, under chokladprovningen... Men insåg mitt grammatiska misstag, tror jag skulle haft ett kommatecken med för att det skulle bli rätt...

Hittade ett par stövlar i exakt rätt brun nyans, men jag tillhör också gänget med breda vader så de gick inte om vaderna... Ett par andra var litet för mörk brun nyans, men rätt ok ändå. Gick om vaderna iaf, men 1500 kändes litet för dyrt för stövlar som bara är ok... Letade också skor att ha på bröllop, hittade ett par jättesnygga i brunt, men inte i svart... Men jag kanske skulle slå till på de bruna ändå

Eller vänta... Strax efter besöket i skoaffären tyckte jag att ringarna satt åt, så det verkar som att jag börjar bli litet svullen.

• kängu

Ore, jag tog av mig vigselringen typ 6 veckor innan BF, så det kan nog vara så att du börjar "svullna". Trist att du inte hittade några skor!

Nu har jag iaf lyckats få iväg en jobbansökan! *klappar mig själv på axeln*

• Telis

Nu har jag nyktrat till! Det är ju självklart att jag ska vara ledig från jul och fram tills Televinken kommer. *slår mig själv i pannan* Varför i hela friden skulle jag gå tillbaka och jobba en vecka?!

Oupsie, du får provbaka en nu i veckan och provsmaka innan den riktiga.

Frejis, ja precis, det är för ett sånt samtal för förlossningsrädda. Skönt att du fått kuratortid!

Stövlar har jag inga problem med men om någon kan tipsa om ett par svarta lågskor som funkar på hösten/våren så skulle jag bli oerhört tacksam. Jag vet inte hur länge jag har letat utan att hitta några. Vad det gäller modellen skulle jag vilja säga "promenadskor" men det låter så pensionärsaktigt. Men ett par svarta som är bekväma (men snygga), ingen (högre) klack och som funkar när det regnar tex - heeeeeeeelt omöjligt att hitta utan att det blir antingen för mycket finskor eller för mycket kärringsko av det hela.

Duktigt kängu! *klappar också kängu på axeln*

• viktualia

dyster Vickan tittar in... en rätt nära kollega är nära den berömda väggen pga taskigt skött arbetsfördelning och ledarskap. sånt smärtar hårt även om jag själv inte jobbar SÅ hårt....

samtidigt borde jag fira, för just nu går rykten om att en person ska vicka på min tjänst när jag är hemma. Den lösningen gör att jag blir helt ohotad i varselkarusellen som troligen drar igång ungefär samtidigt som jag börjar bege mig hemåt...

föräldraledighetens längd och start - bf är runt 24/2 för min del. Min plan är att ta tre veckor julledigt och känna efter hur mycket jag orkar. pendling är ju inte så skonsamt, så min plan är att ta ut föräldrarledighet och jobba deltid fram till lagom innan bf. Det visar sig om jag orkar (buss)pendla eller inte då. Sen är planen att jag ska vara hemma februaris slut till 1 november.

• BrudSommar2006

Pust, hoppas att Iris somnar nu, vilken dag det har varit. Stackarn snubblade ju över katterna och spräckte läppen imorse så hon har ätit sådär, sedan sov hon av någon anlednin inte på dagis, det händer ibland, hon sover länge när de väl fått henne att somna men dit är det lite knepigt och har alltid varit på dagis. Så medan jag försöker fixa middag lite snabbt så hinner hon somna och sedan var hon ju jätteledsen vid sex när hon vaknade. Fast otroligt nog följde hon snyftandes med och badade och tog på sig pyamas och sedan piggnade hon till tillräckligt för att klara sig fram till läggdags nu.

Efter badet såg jag att hon var alldels rödprickig på kroppen, speciellt benen så jag tänkte att hon höll på att bli sjuk och tryckte in en alvedonsupp, vet inte om det var den som fick henne pigg, men sedan försvann alla utslag så jag tror det måste varit av det varma vattnet i badet.

Typiskt att det skulle bli en extra jobbig både morgon och kväll när maken är borta. Har sagt åt honom både att han får hålla sig hemma sedan plus hjälpa till mer på kvällarna, han kommer ju sällan hem förrän halv sju annars.

• BrudSommar2006

Telis, jag skulle ju också få remiss för aurorasamtal men än så länge har jag inte hört ett pip. Ska fråga hur det blev med det nästa vecka när jag ska till BM igen.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor