• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

Jösses vad ni var aktiva igår kväll medan jag satt och drack rödvin med en kompis ... niiiiice!!!

Frejis ? vad skönt att du fått en tid hos kuratorn så pass snabbt. Du såg så himla pigg och fräsch ut när vi sågs!

BS ? tycker också du ska ringa. Hör folk och speciellt inom sjukvården inte av sig inom rimlig tid så får man stöta på.

snaily ? trist med skitdag men skönt att ni ska komma iväg på IVF-samtal.

nenne ? grattis till eskimåerna! Vad gott, då har ni till ett syskonförsök.

Tinga - förstår att all din ork och kraft går åt till att försöka hålla näsan ovanför vattenytan. Usch, vad jobbigt det låter! Jag hoppas verkligen att det snart vänder för er!

Frullan ? härligt att läsa ditt inlägg. Det är sådan skillnad mot hur du skrev för någon månad sedan. Jag sitter här med ett stort leende (Njaeeee inte så att nån har bytt kön eller plötsligt blivit hermafrodit... näe inte SÅ mirakulöst).

passionsblomman ? härligt att ni är på plats!

• _koko_

Så, ny blöja, lite käk och tajt lindning, nu ligger han brevid mig i soffan och sover, peppar peppar.

nenne - Grattis igen till eskimåerna, det är ju underbart!!!

F'n, visste att jag inte skulle ha skrivit något, nu skriker han igen.

AM - Snabb fråga: Jag tror att jag har överansträngt magen, vad kan hända? Har ganska ont, inte i snittet men strax ovanför.

• Lapinette

Frullis - tror vi hade pratat om den 11 okt som trådbrunch ... rätta mig om jag har fel?

• viktualia
    Lapinette skrev 2009-09-23 09:45:36 följande:
    Frullis - tror vi hade pratat om den 11 okt som trådbrunch ... rätta mig om jag har fel?
    helt rätt! Och hittills har Brudsommar och Lappis svarat att ni kan. Själv har jag fortfarande inte fått 100% styr på tjänsteresan som gör att jag drar till storstan den helgen, men det vore ju superskoj att ses!!!
  • Fru E

God morning ladies!

Frullan-så roligt att höra att du börjar må lite bättre och får bra hjälp

Am-råbiff

EGO-tandborstning nyss resulterade i att det "rann" till i pantalongerna och det kom en ljus ljus ljus beige flytning (sorry för detaljerna ). Har ingen lust att gå på toa igen för att se att det är vad jag tror så håller istället alla tummar för dig Nenne

• fru AM

Koko: tror du inte att det är som träningsvärk då? Det värsta som annars kan hända är väl att man får bråck - men det är ganska ovanligt vill jag minnas att BM sa till mig när jag trodde jag hade fått det. Hur gör det ont? Hela tiden eller när du "spänner"? Är det någon bulle?

Vet ni var jag har ondast på benen? Inte i alla hundra stickhålen utan fånigt nog där de tejpade fast bandaget på insidan av låren ... Där är stora blåsor nu Ajaj

• nennesjuttioåtta

koko och lappis
    Tack!!! Fånigt egentligen att bli så mallig för ett par fryspluttar men det känns som en stor bedrift.

• nennesjuttioåtta

AM
    blåsor? AJAJAJAAJ!!!!!!

EA
    woaah, neeeeej! Hoppas det inte är det du tror utan ... ett bra tecken.

• fru AM

JAg säger det här i tråden också: Näsgnugg på Nennes eskimåer!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor