• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

Jag hade en liten söt Kajsa som satt bredvid mig på bussen igår. Gissar att hon är adopterad från Kina men det kan även ha varit Sydkorea.

• BrudSommar2006

AM, ja fast för mig blir det som att dricka te, kan inte hjälpa det.

Kajsa är fint. Vad heter egentligen Kajsa på engelska? Kajsa i Kalle Anka menar jag.

• fru AM

Kajsa är ju tyvärr lite lätt att rimma på ... Liksom Ulla ...

• passionsblomman

Alltså, om barn kommer på att de VILL rimma något vedervärdigt på ens namn...
    ...så gör de det helt oavsett vad namnet råkar vara. Tro mig, jag och min syster har mycket ovanliga namn och derimmar definitivt inte så som de nyss uppräknade. Ändå lyckades de sättas ihop så det blav både bajsa och skita av dem av en elak unge på ett av de ställen vi bodde som barn.

När jag gråtande berättade för mamma så sa hon"ja då får du väl kalla henne för Pissolin då om det nu är så det ska vara" Ungen hette Caroline. Nästa dag staannade mamma bilen vid oss där vi stod och väntade på skolbussen och sa"Ni är väl snälla mot varandra här va?" Och så något mer om att det inte var schysst att reras osv. "JUST det! Din himla Pissonlin!" klämde jag ur mig då!

Herregud vilka traumatiska barndomsminnen!

Vad jag vill komma fram till med detta är ett det faktiskt inte spelar någon roll vad man heter. Jag vet folk som hade de mest underliga namn, men som var coolast i klassen och ingen skulle någonsin kommit på tanken att reta just dem. Någon annan stackare kunde heta något hur oförargligt som helst och ändå vara hur mobbad som helst. Det är inte där det sitter.

Kajsa är ju jättefint!

• fru AM

PB: det är helt sant det du säger - att vill barn retas så spelar det ingen roll vilket namn man har! Ångrar genast det jag skrev tidigare - Förlåt alla Kajsor och Ullor! (Tycker själv att Kajsa är ett fint namn)
    Hoppas Hektor blir en cool kille - han kommer ju definitivt sticka ut med det namnet ...

• passionsblomman

Jag tror man ibland som liten önskar att man hette precis som alla andra-det gjorde jag. Men samtidigt är man när man blivit lite äldre glad över sitt namn och vill INTE heta som alla andra...

Hektor är ju ett as-coolt namn och det lär han bära upp med bravur!

Min syrra är väldigt angelägen om att hennes barn inte ska heta som alla andra och surar lite över att ett par av hennes barns namn har blivit väldigt poppis några år efter att hennes två äldsta fick dem.
    Jag själv är mer mån om att de ska heta något som jag tycker låter fint och så vill jag gärna att namnet ska betyda något bra.

• Snorkfröken77

Hej hopp!

hoppar in lite snabbt och slänger ur mig en fråga: Ni som testat med ÄL-test har ni testa på morgonen då eller någon annan tid på dygnet? Jag har testat på morgonen men enligt FF så kan man då missa stegring, de rekommenderade att testa på em (?!). Nu kommer jag ju veta när jag har ÄL ändå eftersom jag tempar, men hela vitsen med att veta innan ÄL försvinner ju om jag missar stegringen...

Kastar mig tillbaks till arbetet.

• Fru E

SNorkis-jag har alltid testat på morgonen och de gånger jag testat har det fungerat utmärkt men allra bäst är att köra varannan dag så har du alltid lagret fyllt

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor