• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Fru E

Nennegumman!
    Som Lappis säger kan du redan vara gravid även om det inte är någon tröst......klart ni ska behålla huset för ni KOMMER att få barn en dag även om livet känns surt just nu.
    Jag är tacksam över att vi nästan är "ensamma och först" ut med barn i kompisskaran för då är risken mindre att de andra blir gravida innan oss även om de kommer att hinna ikapp

• Fru E

Ta en soffkväll med en bra film, filt, te, godis och ljus med maken!

• Lapinette

För mig är det verkligen sist ut men fördelen med det är att de flesta av mina kompisar födde barn när jag fortfarande inte hade en tanke på det. Har några av makens kompisar som fått barn de senaste åren och där har jag svurit och gråtit nästan varenda gång ... för de förökar sig som en bunt jäkla kaniner (och ha, ha för mitt namn här på tråden).

• Ore

Nenne: Groooouuuummpppppffff från mig också!!!

3 st som avslöjar sig som gravida på två dagar är mer än jag skulle klarat, fasen - efter ynka 4 eller 5 månaders försök bröt ju jag ihop och stortjöt på mitt kontor när kollegan berättat att hon var gravid... Så jag skulle lätt tänkt som du, eller sju snäpp värre...

Meeeeeen, jag håller helt med de övriga. Vi kan ju tyvärr inte göra så mycket mer än att hålla tummar, tår och övriga kroppsdelar för att det är eran tur nu!

Ett steg i taget, nedräkning till TD. Idag är ruvdag 4. Vilken dag är TD?

Åååååh, vad jag skulle vilja ge dig en stooooor kram IRL!!!

Snaily: Kan inte du stanna till hos Nenne på vägen hem och ge henne en gigantisk kram från oss alla???

• FruCicci

Hej

Jag kommer 11 oktober som det ser ut
    Trevligt att få krama om er co kanske se Bumsis.

Ag namnet, så vet inte ens Victor vad jag heter.
    Men när jag ber honom ropa på pappa skiker han makens namn (haha, kommer nog från mig, att jag gapar, så han ropar ej pappa)
    Har försökt få honom att säga bu el bä, men det går ej....

Ska lägga upp bilder i min presentation senare idag, så ni får se henne

• Lapinette

Cissi, kram nu via BT och sen i verkligheten den 11 okt.

• Fru E

Hehe tydligen är det 15 st till som blivit sjuka av resan till Riga på makens jobb, allt från svininfluensa, salmonella och feber....

• fru AM

EA&MJ skrev 2009-09-23 17:27:17 följande:

Hehe tydligen är det 15 st till som blivit sjuka av resan till Riga på makens jobb, allt från svininfluensa, salmonella och feber....
    Ooouuups! Inte så lyckad kick-off (eller vad det nu var) med andra ord!
  • BrudSommar2006

Maken kom just hem från konferensen och vi har bråkat så jävla mycket så jag vill aldrig se honom mer. Funderar på om Iris och jag ska flytta hem till mina föräldrar. Fan också.

• Fru E

Men BS vad var det ni bråkade om??

Lätt att stressa upp sig och göra irrationella saker när man bråkat

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor