• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Fru E

AM-företaget brukar tydligen bjuda på en resa vart år = lyx!

• BrudSommar2006

EA, vi har svurit så mycket år varann så jag har slut på svordomar och jag vill verkligen aldrig se honom mer. Vi har bråkat om hur han skiter i Iris och det skär i en mammas hjärta.

• passionsblomman

Oj BS vad jobbigt!!
    Har du gått och haft de där känslorna gnagandes läge eller dök det upp något särskilt alldeles nu?

• fru AM

Men vad tråkigt BS. Du får en stor kram. Sov på saken så får vi se hur det känns imorgon kanske? (Jag har för länge sedan slutat upp med klyschan "somna aldrig osams". Sömn kan göra underverk med människan)

• Fru E

BS-är det att han är iväg så mycket på resor eller?
    Säger som AM delvis sov på saken och tala ut imorgon KRAM!

Än så länge är maken och jag rätt så bra på att inte somna osams men det är nog mer för att vi båda har skärpt oss till att inte vara så himla envisa båda två

• BrudSommar2006

Passionsblomman, nej, länge, det är inget jag kommit på just nu. Men när man ser Iris stå bredvid honom och försöka prata med honom när hon inte sett honom på två dagar och så har han inte tid att svara för han måste hålla på med datorn - tjugo minuter innan läggdags för henne då rinner det lätt över...

• Fru E

Förresten AM du som är googledrottning vet du var jag kan köpa Fudge Hairgum (tror jag den hette)??
    Hon jag klipper mig hos använde deras produkter men skulle sluta använda dem så hon hade inte mer och sen har jag inte hittat det någonstans

• passionsblomman

BS, det förstår jag mycket väl. Vi har haft våra sammandrabbningar på ämnet även i vrt hem. Bättre att det är ute i luften än gnager och fräter inuti. Behöver ni sova på saken så gör det innan ni pratar vidare. Flytta inte i vredesmod bara!

• Fru E

Bra ändå att du säger ifrån nu BS innan den lill* kommer och ni blir fyra för då lär maken inte ha mer tid än han har nu

• Fru E

Äh AM det var nog inte hairgum som jag tänkte på men nu har jag glömt vad den heter

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor