• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Telis

Grattis Liten!! Men vad nyfiken jag blir på vad du tjänar om du har hög lön! Jag har verkligen ingen aning om var jag ligger på lönekartan, jag kanske har helt halkat efter eller också vet jag inte hur bra jag har det.

Lappis, jag hade också blivit sur om det var min man! Det handlar ju om ert BARN så är det klart att han ska ställa upp på måndagkvällarna. Det rör sig väl om sju måndagar (eller minst fem), och nog sjutton kan han resa någon annan dag än just dessa.

• Lapinette

Det värsta var att jag blev sur och sen var jag det under tiden jag höll på med middagen men när vi väl satte oss och åt så var han så jädra gullig att jag inte orkade vara sur längre!

• Lapinette

Ska tillägga att det var så olikt min man att klaga och vara så där självisk så jag vet inte vad som hade tagit åt honom. Trots att jag sa åt honom så stod han på sig. Ska nog fråga honom ikväll vad han egentligen menade.

• Liten med Mindre

Lappis - visst är det jobbigt att behöva säga åt mannen att vara mer otrevlig så att man kan få sura lite till...

• Tinga

Glömde igår:

AM ? det låter riktigt läskigt med dina ben, men vill man vara fin får man lida pin heter det ju. Bara resultatet blir bra kan man ju stå ut med lite av varje.

Muggles ? vilket skräp att testet fortfarande visade plus, trots rejäl blödning. Men du ska se att det tar sig fort när ni väl får försöka igen, vilket jag hoppas blir snart. Kram!

Och så idag:

Snorkis ? det låter som att ni är förtjänta av ett plus nu, med allt elände som drabbat er i övrigt. Kram!

Lappis ? förstår att du blev ilsk på din man; lite uppoffringar får det väl vara värt för att få adoptera?!? Fredagar är ju en typisk familjekväll, vare sig man tillbringar den hemma eller ute på restaurang t ex, men man vill ju definitivt inte vara uppbokad på någon kurs då, som dessutom är på ganska många tillfällen.

Liten ? jättegrattis till jobbet! Svårt det här med lön, men jag tycker definitivt att du ska begära en ordentlig höjning, så att du inte undervärderar dig själv i deras ögon, genom att bara vara glad och tacksam för att du fick tjänsten.

AM ? vad är det för en klåpare som varit i farten med dina ben?

EA - *håller tummarna i smyg*

• Telis

Jaså, Mugglan har fått tid idag, det har jag missat! Hoppas att allt har gått/går bra.

Lappis, ja han kanske bara hade haft en dålig dag så det är helt annat ljud i skällan ikväll.

• Lapinette

Liten - ja för ibland är det skönt att få skrika av sig lite.

Ska tillägga att vi båda hade haft skitjobbig dag på jobbet och sen varit och tränat. Tom mage, tomt huvud ... efter maten var det luuuugnt och fint hemma hos oss. Liggandes i soffan med pläd, storgråtandes över reprisavsnitten av Greys. Sen talade vi om hur mycket vi älskade varandra (om ni såg Greys så förstår ni varför). Så vi gick knappast och la oss osams och som sagt stormarna hos oss varar ofta inte längre än 5 minuter.

• Lapinette

Kanske dags för lunch? Är inte dirket hungrig efter chefens Sachertårta vid 11-tiden.

• Fru E

Lappis-jag tryckte i mig spenat och morotsplättar nyss men kan inte påstå att jag var så sugen med halsbränna...........men ska sluta tjata nu

Vid tretiden åker jag och några kollegor för att kolla på fotboll i Helsingborg

• Snorkfröken77

Liten - Grattis! Mer kvinnliga chefer! (säger jag som hoppade av det tåget)

EA - Hoppas, hoppas, hoppas, kan vi inte ha en ny plusvåg nu, först du sen Nenne, sen snaily, sen jag

vet att det är flera kattägare i tråden så jag måste tipsa om den här sidan jag fick tips om idag: www.braprylar.se/shop/&head_id=0 roliga kattställningar till bra pris. Tror våra katter ska få en STOR julklapp i år

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor