• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • fru AM

Men Liten: hur gick det med jobbet!!!???

Och BS: hur känns det idag? Har ni pratat något?

• Liten med Mindre

AM - det är en glad mag-utsläppning och inte en ledsen.

Får, om vi kommer överens om lön, titulera mig chef nästa vecka.

Fast just nu tycker jag löneökningen är lite väl lik en "vanlig" lönehöjning, även om såna är rätt ovanliga i dess tider. Får se om det går att göra nåt åt.

Även om lönen egentligen kvittar, bara jag får göra detta, så är det ju inte dumt att se om sitt hus.

• Lapinette

Liten - stort grattis och visst kräv bättre lönepåslag för det hade absolut en kille gjort.

• fru AM

Stort grattis Liten!
    Undrar just hur många chefer vi har i tråden.
    Nu ska jag ut på mammapromenad med lunch. Om sönerna tillåter

• Liten med Mindre

Hmm...lite klokare angående anställningen. Jag kan förstå resonemanget att jag, då jag tidigare haft delansvar för vissa av uppgifterna i nya tjänsten redan fått en löneökning för det - och faktiskt har hög lön för att vara manualskrivare. (Det har jag ju själv tyckt oxå reds anmärka...)

Är jag väldigt kvinnlig som känner mig hyfsat nöjd ändå? Tar ett steg uppåt i kommande bonusskalan, som väl i alla fall faller ut i bra tider.

Det är ju komplicerat att känna förtroende för arbetsgivaren som jag ändå gör, då jag suttit med under en lönekartläggning och sett att hur löner o arbete viktas för att kolla att ingen kvinna diskrimineras för att sitt kön, eller i fall någon hamnat helt utanför ramarna för vad arbetsgruppen tycker är rimligt för den tjänsten.
    HR killen sa att han hade slagits för att det skulle bli en ökning av lön överhuvudtaget, och fått amerikanerna att förstå att det är vanan här att göra så.

Nåja, de surar i alla fall inte för min kommande ledighet.

• Liten med Mindre

Sweet förresten - otäckt med lillsnorpans influensa. Krya på henne ordentligt och hoppas att ni andra klarar er!

AM, trevlig promenad!

• Fru E

Hmmm....hur känns det när man har halsbränna???

• Ore

Liten: GRATTIS till jobbet, och till att ÄNTLIGEN kunna släppa ut magen och njuta av den på heltid

AM: Men då, har de missat ett bråck? Klantigt... Hoppas du får det åtgärdat kvickt som attan.

Lappis: Tycker också att din make förtjänar litet skäll, under ett tag (hur länge är kursen) så får han helt enkelt resa någon annan dag/tid, och prioritera kursen! Hur lång är kursen?

Snorkfröken: En massa elände på en gång alltså... Hoppas att det kan kompenseras med litet plussitiva nyheter snaaaaart!!!!

• Ore

Tinga: Skönt att det händer liiiitet som är positivt i alla fall... KRAM till er!!!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor