• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

nenne - det är en stor bedrift!

AM - blåsor låter inte skoj!

Fler som vill gå på brunch??!!!

• Fru E

Lappis-jag VILL men är lite långt att åka

• Liten med Mindre

Älskade Tingeling - KRAAAM! Önskar så att ni har fått er beskärda del nu och att det vänder upp ur träsket!

Victory - massor med kramar till dig o sonen! Finner inte ord - bara tårar här med.

Cicci - röstar för att ni låter Victor få sista ordet rörande vilket av namnen det blir.

Nenne - heja dig! tror säkert chokladrus är toppen för ruvningen! Men det är attans jobbigt när kroppen är kakao-speedad och huvudet vill sova.

EA - bestämmer att det är en trevlig gravidflytning på G!

Piggelin - vill också höra mer om resan!

AM, kan inte säga att det låter aptitligt med ben som råbiffar. Urrk!

FruLlis- vad mysigt det låter med tjejhelg! Var ni på ert land eller på annan ort? Fick Roffe vara med??? Vad gäller status på Grynet så är jag i vecka 16+4 om jag inte räknar fel.

Mindre och pappa bakade chokladmuffins igår - och tydligen var det någon liten hand som var ivrig på att stoppa in både choklad och mjöl i munnen. Vet var chokladsuget kommer ifrån - men detta med mjöl förstår vi inte...

Och i morse när vi kom in med väckarklockan till henne (hon var vaken) fick vi ett stor och glatt "Hallå!" till godmorgon-svar. Vår övernattande kompis (som har 3 egna barn) höll på att bryta ihop av skratt. Tydligen är inte hans barn så kommunikativa på morgonen...

• Liten med Mindre

Vill oxå jättegärna på brunch - men ni får inte välja den helg jag är borta.

• Oupsie

Telis, vet inte om jag hinner att baka en testtårta. Så antingen får jag chansa att det blir bra eller så får jag ta ett gammalt beprövat recept.
    Det finns ett skomärke som heter Legero, vars skor ofta har gore tex. Brandos hade några modeller men jag har sett andra modeller i skoaffärer www.brandos.se/legero-damskor-95/ .

Tinga, men vad jobbigt ni har det . Trodde att det började bli bättre. Hoppas att ni kan få avlastning och den hjälp som ni behöver. Förstår vilket frustration ni måste känna för precis som AM skriver, mat är bland de mest basala behoven vi har och som förälder så vill man så klart att barnen ska äta. Stödkramar!

AM, råbiff låter inte så kul och inte blåsor heller. Hoppas att det läker fint och bra, och snabbt!

Nenne, grattis till eskimåerna!

Victory, beklagar sorgen, så overkligt att det är svårt att veta vad man ska säga. Vilket fint tal du skrivit. Tårarna började rinna när jag läste.

Vickan, hoppas att du får tabletter idag så du slipper ditt illamående, för det var väl därför du skulle till doktorn? *förvirrad och glömsk*

Cissi, det är två fina namn som ni har som förslag och det kommer att bli bra vilket det än blir. Hoppas att du kan njuta av din vistelse i Blekinge och att du får den hjälp du behöver för att må bättre. Stödkramar!

Passionsblomman, vad skönt att ni är på plats. Arbeta inte för hårt bara, ni har tid på er att komma i ordning.

Liten, ?Hallå? hihi

• viktualia

Oupsie - du är inte förvirrad och glömsk utan har järnkoll!! Jag har läkartid kl 11 och det där därför jag är online nu.. jobbar hemifrån idag på förmiddagen. Ska strax dra iväg till vårdC. Sen blir det nog donkens drivein på väg till jobbet.

Liten - Fnissar åt Mindre!!

• Mrs  B

Victory
    Många kramar till dig!!!!!!!!!!!!
    Förlorade min syster när jag var 12 år och det var smärtsamt nog så jag kan tänka mig hur du har det nu.

Nenne
    Om vi hade bott grannar hade jag kastat in Malte till dig vid fyra i morse så kunde ni hållt varandra sällskap.
    Var väldigt arg på honom då.....

Tinga
    Många kramar igen!!!!
    Säg bara till så sätter jag mig i bilen och kör som ett skott ner till er.
    Sonden (mjölkfritt) fick ju tillslut Malte på benen och han fick även dropp, så se det som att pojkarna iaf får i sig mat/vätska. Men vet att det är kämpigt det också.

• nennesjuttioåtta

Mrs B
    ååh nej men vilken otur att vi inte bor grannar...

• Oupsie

Järnkoll, bra att jag håller reda på när du ska till doktorn men glömmer bort saker som jag ska göra själv Kom på igår att jag ska skriva en rapport som ska vara färdig på fredag. Hade helt glömt ...

• Mrs  B

Nenne
    I morse hade jag sålt honom billigt vill jag lova.....
    Har endast fått sova 5 timmar och efter gårdagens HUVUDVÄRK hade jag behövt mer...

Vickan
    Lycka till!!!!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor