BS, Nä barnverkstaden har jag inte alls hunnit ta tag i härnere än. Jag var på VC för att få mitt sjukintyg förlängt-jag har dragit på mig rejält ont i ffa höger arm och axel, inte långt från inflammation, så läkaren hemma sjukskrev mig till den 16/9. Då behövde jag alltså få det förlängt från den17 såvida jag inte skulle in och påanmäla mig på AF istället. Eftresom armen värkte så jag grät och inte kunde sova trots attjag var så trött så tyckte jag att förlängning vore rimligt.
Jag fick inte ens träffa en doktor och blev rejält uppläxad för min otroligt dåliga framförhållning och hur korkat det var att tro att man bara kunde komma sådär samma dag etc etc. Hon ville inte ens lista mig där för jag skulle bevisa att jag var folkbokförd här osv. Hon var en riktig typisk sådan där kärring som såg precis så död ut i blicken och helt totalt saknade all form av empati eller någon som helst mildhet. Ni vet, en sådan som hållit på i vården i alla sina dagar och snart snart ska sluta men tyvärr inte än på två år. En sådan som killar brukar säga "hon har inte fått sig nåt på länge" om.
Jag hade iallafall kraft nog kvar att få ur mig
"Ja, jag kan ju inte gärna komma hit innan jag flyttat till att börja med och vad gller er personals olika ledigheter så kan det knappast komma an på mig och min framförhållning, så någon skuld vad den saken beträffar tänker jag faktiskt inte ta på mig. Jag måste också säga att jag är väldigt förvånad över hur oerhört krångligt ni verkar ha det här och jag kan ju inte gärna veta av mig själv att ert system är helt annorlunda än det jag är van vid hemifrån.
Jag känner mig mycket ivägen och väldigt besvärlig för er och jag undrar om det inte är NÅN här som ens är i närheten av att klara av att sätta sig in i hur det är för mig att komma ny hit?"
Jag försökte leta upp en privatläkare istället, men det visade sig raskt att det inte existerar någon sådan förrän i Kalmar, vilket ligger 6 mil härifrån. Surt, för då lär jag ju vara illa tvungen att i framtiden gå till den jävla vårdcentralen. Kanske därför de kan kosta på sig att bete sig som as? För att ingen kan konkurrera med dem om patienterna?