• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • BrudSommar2006

Tinga, efter allt som hänt er så är jag hysteriskt rädd för att föda för tidigt, innan första ultraljudet så gick jag och var nervös ifall att det var tvillingar, även om jag var rätt säker på att det inte var det. Det får mig att tänka på de gånger jag verkligen känt att jag tyckt illa om Iris och det är ju ingenting i jämförelse. Skönt att ni får avlastning med den ena i alla fall.

Victory, jag ska läsa ditt tal hemma ikväll, tack för att du tittade in här.

Telis, har du inte berättat på jobbet än då?

Piggelin, förstår att du skriver i resetråden men liite kan du väl berätta om resan här också?

Har förresten frågat Iris flera gånger vad hon tycker att bebisen ska heta men inte fått något svar. Däremot tog hon fram sin leksakskniv till köket härom kvällen och drog upp min tröja och skulle leta efter bebisen, hjälp!

• BrudSommar2006

Passionsblomman, vänta bara när vi kommer och våldgästar i sommar! Förstår att det är rörigt just nu men vilket ställe ni har flyttat till. Verkar vara bra grannar också. Var det för barnproblematiken du var på vårdcentralen, får du ingen hjälp?

• nennesjuttioåtta

BS
    Hahahaha Iris den lilla kirurgen!

• Telis

Oupsie, tack för tipset! Men det är inte såna jag är ute efter. Nu gillar jag inte riktigt dom loafers jag har sett men det är kanske mer som såna jag menar. Eller som en helt vanlig stövel i svart kalvskinn fast avknipsad till en lågsko.

BS, nej jag har inte berättat något än förutom för rumskollegorna. Min chef sitter inte här i Sverige så honom ser jag bara ett par gånger om året.

• Telis

Blåsor och råbiff låter inget kul, AM. :-s

• BrudSommar2006

Jag har spaghetti-cravings! Ingen annan pasta är lika god, det måste vara just spaghetti. Med någon god sås, köttfärssås (med sojafärs) eller räkor, ost och creme fraiche till exempel och så lök, oavsett sås. De flesta andra grönsaker får mig att må illa men lök (ja inte rå då) går alltid bra, liksom tomater. Tyvärr har Iris för länge sedan tröttnat på spaghetti.

• BrudSommar2006

Telis, när är det senast man måste berätta, är dåligt påläst? Och när jag ändå frågar om sånt, visst är det två veckor innan beräknat datum man får ta föräldraledigt från?

• Telis

BS, jag tror att det är två månader innan man måste säga till arbetsgivaren, så jag har ju fortfarande ett par månader kvar innan jag måste säga nåt.

Min BM sa också att man kan börja plocka ut föräldradagar 60 dagar före BF. Hon tog som exempel att man kunde vara föräldraledig en dag i veckan i två månader före förlossningen och det skulle ändå inte gå åt mer än 10 dagar.

• BrudSommar2006

Aha, ok, det är antal dagar som räknas, så två veckor om man tar ut fem dagar i veckan istället för sju alltså? Får nog kolla upp det där igen i fall att, jag har glömt allt.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor