• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • snaily

Koko - ska jag?! Förrvirrad - gissar att du menar förorten jag ska på konferens till? Hm, jag har en hel fredagsförmiddag ledig!

Kladdkaka låter gott fast är rätt mätt på det efter den här helgen - åt just upp sista biten dumlekladdkaka...

• Ore

AM: Hoppas operationen går bra (det gör den säkert) och att resultatet av den blir superduperbra

Liten: Låter jobbigt på många fronter just nu... Husdiskussioner är inget vidare när de aldrig leder framåt. Jag som är ute och far i skogen titt som tätt (även i Sthlmstrakten) tycker att det är roligare att springa i Norrort än i Söder Fast jag har nog inte testat all terräng som finns i Söder, har sprungit mer i Norr...

Muggles: Så maken har fortfarande ångest över husköp Visst, man kanske aldrig hinner amortera ner lånet till rimliga nivåer, men det kan ju vara prisvärt ändå!

AM: Skrämmande tvättmaskinshistoria, huh...

• BrudSommar2006

Koko, ja den där citronkladdkakan låter mumsig, får se när jag får tid att göra den, det känns inte rätt att börja med det just nu när jag borde koncentrera mig på att göra saker med äpplen i!

Vad det gäller tomatplantan så börjar jag faktiskt tro att vi får sikta in oss på december! Fast som tur är så är den låg och kompakt så den är lätt att ställa in. Vi får väl ha den inne på heltid framöver, ser ut att bli mycket tomater på den i alla fall. Iris tycker att den är jätteintressant men hon tycker ju inte om tomater så äta dem kommer hon inte att göra.

Nästa vecka ska Oskar kastreras, ska bli skönt att få det gjort. Sedan är det bara Elsa kvar men där får vi visst vänta ett par månader.

• BrudSommar2006

Haha, heja norrort!

Vi är just nu inte riktigt överens om två saker hemma, det första är fondväggen i vardagsrummet som vi målade i samma färg som den var innan och i ungefär samma nyans eftersom det gick fortast och vi tyckte att det var rätt snyggt, en mörk vinröd. Nu har jag redan hunnit tröttna på den och tycker att den är alldeles för mörk i vårt lilla vardagsrum medan maken gillar den.

Det andra är att flytta ur det som ska bli bebisens rum, maken tycker att sängen kan stå kvar där så att man har någonstans att sova när man ska vänja bebisen vid att sova i spjälsäng i eget rum sedan. Jag tycker att i de där små rummen så tar den ju upp halva rummet och vi kommer inte att kunna möblera någonting där inne så att det blir bra med det där jäkla åbäket till säng kvar där. Jag tycker att det räcker med att ställa in en extrasäng när det väl blir dags.

• snaily

Nu hela fem grader varmt så lingonskogen nästa! Tittar in senare igen!

• _koko_

snaily - Nu på fredag eller nästa? Spelar ingen roll, jag är ledig båda. Håller du till i centrum och ska du bo där också? Jag kan plocka upp dig efter frukost och bjuda på fika eller lunch (eller både och ). Nån fler i tråden som vill hälsa på mig och snaily?
    Vågar inte hoppas på fint väder, men OM det skulle bli det (inspirerad av vår utflykt i helgen, inte dina 3 plusgrader ), kan vi ta en picknick i stället om du hellre vill det.

BS - Jag röstar utan säng, ni kanske får en conny den här gången, som sover hela nätter tidigt och till och med sover ännu bättre när h*n får eget rum!

• Liten med Mindre

BS - jag gjorde en kaka med kompakt botten med citronsmak, och topping av rivna äpplen och kanel för någon helg sedan. Kanongott! Måste försöka göra receptet igen för att se om det går att upprepa (mixtrade med befintligt recept).

Så du kanske kan göra citronkladdkaka med äppeltopping?

• BrudSommar2006

Liten, kanske, jag har muffinsen jag gjorde förra året med citron och rivna äpplen i färskt minne, de smakade bara citron och det gick inte ens att ana att det var hur mycket rivna äpplen i, inte alls värt besväret mao.

Koko, jag hoppas på en Conny!

• _koko_

Mmm, bakprat! Muffins med rivet äpple och riven mandelmassa är jättegott!

Har laddat bakmaskinen med bulldeg, men jag får nog passa den för jag tror det kommer jäsa över fullständigt... Men det kan det vara värt för att slippa knåda.

• Liten med Mindre

BS - får se om jag hinner provbaka ikväll - så får du kanske ett nytt äppelrecept imorgon i alla fall. Fick en påse äpplen av receptionisten, så jag har lite att mecka med.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor