• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

Det är min svärmor! Fast i Frankrike har hon inte namnsdag idag.

• viktualia
    Lapinette skrev 2009-09-20 20:58:47 följande:
    Det är min svärmor! Fast i Frankrike har hon inte namnsdag idag.
    Åhå.. men jag anar att namnet uttalas annorlunda på franska... och nu inser jag att farmors stavning var en annan.. hm... dags för små förvirrade Vickor att sova.. farmor kallades Elsi..

*godnattkram*
  • BrudSommar2006

Jag gillar också när tvätten doftar!

• snaily

Tack för citronkakerecept, det låter ju hur gott som helst!

AM, stort lycka till imorgon! Hoppas det inte blir alltför smärtsamt efteråt.

Ja, nenneblogg önskas!!

BS - det har du kanske redan sett, men det var Fredrika igår.

Bara för att jag skrev imorse att vi hade fint väder, så körde vi in i en molnvägg så fort vi styrde kosan västerut... Men vi slapp regn i alla fall. Gick en sväng med Korven först, och lagade lite sopplunch i naturen. Sen stoppade vi Korven i bilen (stoppade korv, ha ha!) och gick upp på det där fjället, 1212 m ö h var det. Blåsigt och kallt där uppe, fast fin utsikt, såg snö och långt in i Norge! Lite trötta ben ikväll...

Nu måste jag bänka mig framför Mannen under trappan...

• viktualia
    Ore skrev 2009-09-20 20:40:53 följande:
    Tvättbollar möts av mig med skepsis. Jag håller mig nog till mitt parfymfria tvättmedel (Vickan, varför vill din make ha parfymerat tvättmedel? Har han ingen parfym i badrumsskåpet som luktar gott? Varför dränka den doften med billig tvättmedelsparfymdoft???)
    åååå vad najs med nån med samma inställning som jag! Själv ser jag framemot när vi är tvungna att byta till parfymfritt för Trollets skull och hoppas innerligt på att maken inte får för sig att byta tillbaka sen! *fniss*

Jag vill bestämma själv vad jag luktar - det ska inte styras av att kläderna har en lukt... som säkert diffar med deon som diffar med schampot osv.. Alltså använder jag rätt mycket parfymfritt... har låg förståelse för den vilda mix många går omkring med..... skulle få ont i näsan...

Just nu använder vi f ö Skonas parfymerade tvättmedel som kompromiss... diskret doft som tack och lov brukar ha vädrats ur innan man tar på sig kläderna.

NU ska jag sova!!
  • Liten med Mindre

Men bäst doftar ju kläder som torkat på svärmors streck vid sjön. Mmmmm! Lär ju aldrig vi kunna uppleva på egen tomt. Suck!

Helgen i Falun var ok, men att ha Mindre på stor-kalas med allt i lagom nåbar höjd var inte direkt roligt. Hon åt nötter, kakor och hallon från tårtan, mumsade hästkorv och drack lite juice. Ungefär det enda hon åt den dagen, tills vi tog henne på¨en vagntur och sen gick hem och bytte festmaten mot kokt pasta och micrad falukorv. Liiite bättre resultat i alla fall, och föräldrarna hennes lugnade ner sig.

Men resultatet av en jobbig lördag och en gigantisk mage (svällde över helgen) fick mig att totalt bryta ihop igår kväll när vi äntligen var hemma. Då har maken suttit och vädrat sina funderingar om att trots allt INTE flytta norr om stan igen. Vilket fick mig att inse att vi aldrig kommer att vara överens. Blev beskylld för att inte ha gett nuvarande ort en chans, vilket stämmer då jag aldrig egentligen velat bo där.

Vi har väl inte löst problemet, trots ett hulkande samtal i badkaret (där vi diskuterar bäst). Men lite mer sams var vi i alla fall efteråt. Fattar inte varför han måste dra upp en massa saker igen - när han en gång sagt att vi ska leta norr om stan och flytta närmre släkten.

Tror stressen över att inte veta nåt om jobbet, och att inte få "släpppa ut magen" och försöka njuta av graviditeten, börjar ta ut sin rätt.

• Liten med Mindre

Cicci - det låter fint att du åker hem och blir ompysslad lite efter dopet. Ta hand om dig ordentligt!

FruLlis - undrar också hur det gick med era namnfunderingar?

Snaily - det lät som en mysig födelsedag med skattjakt o allt. Ni tycks verkligen njuta av den natur ni flyttat till obygden för att njuta av. (En av makens argument för vår nuvarande ort är att det finns mycket "orörd" natur nära - och jag kontrar med att vi varit där en gång på 4 år, förra helgen.)

• muggles

Liten: här kommer en sympatikram till jobbiga diskussioner! Hemma hos oss var det också diskussioner - om ekonomi. Hushållskalkyl mm - maken har ångest igen över köp av 4 milj-hus. Jag är gasen och han är bromsen. Jag tycker "ja det blir dyrt, men äh nu kör vi - det ordnar sig" och han tycker "gah, vi kommer att ha jättestora lån i hela våra liv - vi kommer aldrig att kunna amortera ner till vettiga nivåer". Sen har vi ju fortfarande inte fått ngt hus att köpa så problemet kanske löser sig av sig självt

Lappis: vilka hus det finns! Själv bor man ju i slummen i jämförelse... Vad gick för det tro? Tax-värde ligger ju på 6 milj - gick det för 8-10 kanske?

AM: lycka till på op idag!

Snaily: asch fick du tant ändå, det lät ju lite hoppfullt att du var på dag 36 el vad det var...

• muggles

jag menar
    ...
    måååååååååååååånnnnnnnndddaaaaaaaaaaaaaaaaaaggggggggg!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor