• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • snaily

Godmorgon

MrsB - tack!

Här är tanten på besök, men hon kom på rätt sätt den här gången! INGA spottings (förutom lite lite mörkare flytning igår kväll), och tidigt imorse slog hon till - KABLAAMM!
    Som det ska vara! (Hur kan man bli så glad över det är ju helt sjukt! ) Blev en 37 dagars cykel den här gången. Nu ska jag författa långt mail till gyn.

Idag har vi ÄNTLIGEN fått fint väder, och vi ska ge oss av västerut och klättra upp på en fjälltopp som jag velat gå upp på länge, men varje gång vi försökt så har det varit regn och dimma.

• nennesjuttioåtta

naily
    crap med tant, vad skriver du till gyn?
    vilken bra födelsedag u verkade ha för övrigt, och rea på Bollinger också, nice! Åååååh det är så fint höstväder, önskar vi bodde där det fanns högre berg än 134 m ö h....

BS
    Iris verkar väldigt förståndig och kavat, bra att ni puttade bort tandtrollen! Dagens namn är fint!

Idag är sluttampen igång med vardagsrummet, elektrikern är här och fixar med spottarna, jag ska måla någon list och fönster men först tänkte jag åka till handelsträdgårn och köpa bärbuskar, om det inte är för sent för det. Svarta och röda vinbär ska vi få från svärföräldrarna men jag tänkte komplettera med lite björnbär och annat som förhoppningsvis ska överleva här.
    I natt drömde jag att vi hade en liten bebis här hos oss. Är det ett tecken??? Men jag drömde också att jag fick mens men vet inte om det var när proggen flög ut. ...

• nennesjuttioåtta

är det någon som har tips på vad vi kan hitta på fr att veckorna ska gå så fort som möjligt???

Ruvardag 1.

• snaily

Nenne
    134 möh är väl inte fy skam!
    Klart det är ett tecken!
    Jo - ska dels be om recept på mer Pergo, sen fråga om hur vi ska göra med ivf-karusellen; om det går att få komma igång direkt efter årsskiftet och vad för pappersarbete vi måste göra. Osv.
    Dåligt med tips... Resa jorden runt sådär lite spontant?
    Förlora er i något tidskrävande tv-spel? Spela bridge?

Hej så länge, naturen ropar!

• nennesjuttioåtta

snaily
    fråga om du får prova något annat än Pergo. T ex Puregon (sprutor) och sen Otrivelle? Fast jag vet inte, jag åt ju pergo utan att kollas o jag ens ägglossade som jag skulle, däremot fick jag ju Puregon när jag skulle insemineras. Och då var det ju kontroller så vi såg äggen (2 första gången, 1 andra). Kändes som det var mer krut i det och, vad jag minns, så sköts inte mensen upp som med pergon.

• viktualia

Nenne - min odlingskunniga make menar att det går strålande att plantera nu! Skulle vilja shoppa ett körsbärsträd men det råder söndagsstängt här i hålan...

• BrudSommar2006

Vickan, söndagsstängt hos trädgårdshandeln, jag vet inte hur jag skulle stå ut!

Dagens namnsdagsnamn, hm, det är fint men det talar inte till mig liksom...

Snigeln, vad var det för namn igår då, jag får titta i almanackan senare. Trist med mens, även om det verkar som att cykeln beter sig som den ska nu.

Nenne, har ont om tips på hur man får tiden att gå, är själv spekulant på att bli av med lite tid.

• BrudSommar2006

Idag har vi varit på Mulle Meck-lekplatsen i Järvastaden med Iris, det var roligt, perfekt väder för en förmiddag utomhus också. Först funderade jag över hur det kom sig att alla killar plus Iris klättrade i och ur bilarna, ryckte i alla spakar och körde och mystiskt hamnade först i kön till alla rutschkanor före de andra småtjejerna. Jag tänkte att Iris måste vara mer pojkflicka än vad man märker bland allt rosa hemma men sedan kom maken med en teori som jag faktiskt tror stämmer. Iris är ju lika stor som en fyraårig pojke och väger säkert lite mer så hon har liksom inte kommit på tanken att man kan bli knuffad ur vägen och att man inte skulle kunna komma fram och få köra bilen för det har helt enkelt aldrig hänt henne.

• viktualia

Brudsommar - näee det är svårt att stå ut med att bo i en håla... heja Iris för övrigt!! Världen behöver fler coola brudar!

• muggles

Nenne: tjohooo (som Moa skulle sagt)! Hoppas på eskimåer också. Du får renovera och odla flitigt för att få veckorna att gå. Se en DVD-box på 2v låter också som ett ambitiöst program...

Vickan: att du orkar må så kass... Jag hade provat tabletter (oavsett motsträvig BM) men det är ju jag det.

Telis: går det bättre med hostan?

Lappis: blev det gott? Jag funderade också på det receptet ur Bolagets tidning, tyckte det lät smarrigt!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor