• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Ore

Gaaah, vad jag blev irriterad just nu då...

Fick min klänning igår (14 dagars leveranstid från Ellos). Hämtade ut den på väg till min syster och provade den där. Lägger ner den i påsen igen, och när jag tar upp den hemma så upptäcker jag ett hål i tyget. Typ knappnålshuvudstort, så jag skulle säkert kunna ha den ändå utan att det märks. Men jag vill ju inte ha en trasig klänning...

Så idag ringer jag, eftersom det tog 14 dagar första leveransen så vill jag ju se till att få en ersättningsklänning snabbare. Men se, det gick inte. Jag hade en rabattkod som gav mig 50% rabatt på plagget, och ville jag ha den rabatten (224,50 så måste det behandlas som en retur och då tar det ca 3 veckor innan jag har ett nytt plagg... Alternativt kan de lägga en ny order så att jag får ordern snabbare, men då förlorar jag rabatten.

Kundservice, what? Börjar inse de stoooooora fördelarna med att inte handla på uråldriga postorderföretag som på senare år börjat handla på internet. Jag beställde en klänning förra sommaren från La Redoute, som hade en felsydd söm. De kunde minsann skicka ut en ny klänning omedelbart...

• Ore

Och för att göra det värre så finns klänningen inte kvar på hemsidan, ringde till kundtjänst igen men eftersom samma "Nisse" som jag var irriterad på nyss svarade så la jag på direkt. Himla smart, när man redan knappat in sitt kundnummer

Annars hade jag hittat en bättre rabattkod (tack, google...) som gav mig både 50% rabatt på en vara och gratis frakt, så då hade jag bara tänkt beställa en ny och sedan ringa och skynda på leveransen...

• Ore

Nähä, ett till samtal till kundtjänst (det var tydligen mer än en person i tjänst...), så verkar det som att jag har köpt det sista exemplaret, och det verkar inte som att de ska få in det igen...

Jag kan antagligen laga klänningen på ett väldigt diskret sätt... Men även om klänningen var till ett jättebra pris, så irriterar det mig. Jag förväntade mig en hel, användbar klänning för det priset. Istället får jag en som jag måste laga och fixa med, och får ingen kompensation för det...

Internethandelns baksida?

• BrudSommar2006

Visst ja, Nenne skulle inte direkt hem.

Har just inhandlat vårlökar, vintergäck och balkansippa, tänkte prova något annat än tulpaner. Vintergäcken kanske sprider sig lite också om man har tur.

Makens föräldrar är på hundutställning med valpen idag, han blev tydligen bäst i rasen i morse så nu måste de vänta där hela dagen på best in show klassen. De är nog riktigt glada eftersom de aldrig kom någon vart med förra hunden trots alla utställningar de sprang på.

Makens bror har hittat en båt till oss som han tycker att vi borde köpa, bara det att han jobbar på en tidning och har sett annonsen innan den är ute så nu får vi vänta tills på tisdag när den kommer ut och hoppas att den finns kvar. Borde kanske börja kolla lite mer på Blocket nu när hösten är på g, brukar ju alltid vara lite billigare då.

• viktualia

Ore - det är vi i obygden som försöker oss på Ellos och andra charmiga nätshoppingplace... Jag beställde mammajeans och de kom efter drygt en vecka. De var dock för stora och jag skickade tillbaka dem. Så nu väntar jag IGEN på att få dessa eftertraktade brallor. Och returbrallorna kunde inte kvittas mot de nya - alltså fick jag en opraktiskt utbetalningslapp som måste lösas in på nån bank... *suckar*

Brudsommar - vad är det för typ av båt ni letar efter? Här i källarn står en lagom liten motorbåt och är i vägen... hm... den är dock inte till salu enligt ägarna (maken och hans bror) men jag har lite svårt att förstå hur man kan lägga en massa pengar på något man använder så sällan...

• fru AM

Grattis på födelsedagen Snaily!!!
    Vad var det i "skatten"?

• Snorkfröken77

Snaily - Grattis på födelsedagen! Är också nyfiken på vad skatten var?

Nenne - Hoho?

• snaily

Halloj

Ingen Nenne än ser jag...

Skatten fick jag hitta enligt karta och gräva upp själv i skogen, kul! Det var en låda med en "biljett" till restaurangmiddag och bowling ikväll, och sen en dvd-box som jag länge tänkt skaffa. Vågar nästan inte skriva vilken för det är så töntigt!

Sen passade vi på att plocka 2,5 l lingon också och har redan kokat sylt av dem. Och nyss har vi goffat i oss stora mängder av dumlekladdkaka enligt nennes recept - gott!!

Fick 5 röda rosor av maken också när vi kom hem från skogen.

*viskar* ps. sällskapsresor var boxen...

• Lapinette

GRATTIS snaily och roligt med skattjakt! Jag älskar sånt! Maken fick springa runt i lägenheten och leta lappar och ledtrådar när han fyllde 30 år och tillslut fick han gissa slutdestinationen - Kroatien.

Vi har haft en supermysig dag ute i skogen och picnic vid en sjö. Ska nu bara sega omkring hemma alt. städa och ikväll blir det först varm chevre med honung och sen ett recept på sej som jag hittat i Bolagets tidning (med hasselnötter, ädelost, haricot verts och sockerärtor). Alltihop ska passa finfint till vår Sauvignon Blanc.

Tänk, nu har nennelainen fått tillbaka sitt guldägg! Härligt!

• Ore

Låter som en trevlig skattjakt, Snaily

Tur för dig att du berättade vad det var för DVD-box, så man slapp tvinga dig. Alla filmerna är ju småtöntiga, men sååå roliga när man är på rätt humör Pappa fick dem i julklapp av mig för några år sedan...

Guldägg tillbaka till Nenne

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor