• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Telis

Lycka till själv i helgen, Frejis, hoppas att du får må bra! Kram!

Lappis, nja, löst sig och löst sig ... Maken ska väl få säga sitt också. I och för sig tror jag att han gillar det namnet också men han vill nog sätta sig och komma på lite förslag själv och inte bara ta ställning till mina förslag hela tiden.

• Lapinette

Telis - känner igen det där ... jag har rabblat namn i tid och otid och maken säger njaaeeee (tänk dig i fransk översättning) men själv kommer han liksom inte upp med något. Nu är det ju knappast någon panik för vår del så jag fortsätter med min lobbying .

• Telis

Ja, det gäller att börja med lobbyingen i god tid.

• Lapinette

Ha, ha ... ja precis, mala på i en så där 4,5 år!!!

Nej, nu ska jag logga ut och ta helg! Spinning som vanligt med maken ikväll och jag hoppas på en härlig skogspromenad imorgon i solen .

KRAM

• Telis

Och jag ska lägga mig på soffan och läsa en bok. Ha det så fint i helgen, Lappis! Jag är avis på skogspromenaden!

• snaily

Vinkar till alla som nyss loggat ut!

Frejis
    Ja, det är verkligen nåt allvarligt fel med svenska vårdapparaten... Nya tag på måndag då för din del!? *skakar på huvudet* Hoppas helgen blir överkomlig iaf! Kram!

Har varit på skogspromenad med Korven och maken och plockat 1,5 liter lingon som vi behöver till middagen. Nu dags att förbereda den - renskavsgryta (igen!) med potatisgratäng och lingonchutney.

Undrar om det är oförskämt att lägga sig i badkaret med ett glas vin medan maken slavar i köket...

• viktualia

pip!

Frejis - det där låter tungt! *kramar om*

Mugglan - tur att nån bidrar till underhållningen här!hihii!

Ego - efter en helt vanlig busstur till jobbet började eländet. Ägnade hela förmiddag åt att nån gång i timmen bege mig till dass och spy. Rörigt nog hade jag ett viktigt möte som jag själv skulle hålla i - det gick väl men inte mer än så. Men efter favvohämtlunchen - crepes med räkor, dill, rödlök och mycket ost, en promenad på stan och en god latte var jag på g igen. Det höll till strax före tre när jag gav upp och drog hemåt. Hm...alla dagar kan inte Vickan vara lite överambitiöst tokflitig.....

nu är det LJUVLIGT att det är HELG!!!! tjohoooooo!!!!!

• FruCicci

På tal om släktnamn så berättade min mamma berättade häromdagen att min morfar hette ett av mina favoritnamn i andranamn, nämligen det som kokos Lillebror och AMs äldsta son heter. Det kanske kan tala för att det blir en tredje sån i tråden när Televinken kommer.

Det är ett fantastiskt namn, och om jag någonsin får min Oscar, så ska han få heta det i 2a namn! Jag ääääälskar detn namnet.
    Och efter mångan timmar med kokosens juvel igår, så blir man ännu mer kär i namnet....

GO TELIS

Sitter själv md 4e glaset nvin... och fundrar på vad moin dotter ska heta
    Att det har blivit en sådan grej pga allt!

Den 27-28 sep efter dopet, har mitt barn ett nman och´jag tar mina barn och åker med mamma till Blekinge och stänger av ett tag....

kramar till er alla fantastiska människor!!!!!!!!!!!
    Ni är fina tjejer!

Tänk att vi får så mycket styrka genom varandra!

kram kram ´kram

• viktualia

Cicci - skoj att du tittade in! Och vin lät grymt gott... hm....

Håller med om att namnet som snurrar bland koko, AM osv är stiligt... det finns i min släkt och jag har inte mindre än två kusiner som heter så. Men eftersom en av mina bästa killkompisar också råkar heta det - så skulle det bli onödigt snurrigt!

Helgkram till alla!!!

• BrudSommar2006

Hej Cicci! Attans att det blev så svårt med namnet. FruLLan började väl också vela, har glömt att fråga hur det gick. Mysigt att komma iväg till Blekinge ett tag. Vi har blivit erbjudna Iris-vakt en helg i november av makens mamma som ändå ska vara i Stockholm på något möte dagarna innan men vi kan inte komma på att vi skulle vilja åka någonstans. Kanske går vi ut och äter eller nåt bara, magen lär ju inte ha blivit mindre tills dess precis och det är redan obekvämt. Jag skickar en kram åt ditt håll i alla fall så länge! Gott med vin, själv får jag vänta.

Iris börjar bli så duktig på att gå på toaletten, vi skulle inte ha hållit på så länge och tjatat om att gå på pottan, det har ju visat sig att hon inte vill sitta på den.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor