• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

Orvar var min träslöjdslärare i mellanstadiet!

• fru AM

Men jag tror INTE Orvar är Iris lillasyster i alla fall!

• fru AM

Alternativt kan man ju hoppa över ledet "ringa till Vårdguiden" och gå direkt på doktorn ...
    fru AM skrev 2009-09-18 13:04:44 följande:

Jag tycker Telis ska ringa vårdguiden och om de säger att hon ska stanna hemma så ska hon gå till doktorn i alla fall!!!Kram på stackars Telis!
  • Lapinette

Jag röstar också för - Gå direkt till doktorn!

• muggles

Jag har ett fiskrecept som är görenkelt (det kommer fr min morbror):
    Tina ett fiskblock med vit fisk (sej, torsk, hoki el likn)
    Bryn fisken hel i en stekpanna tillsammans med en halv purjo skuren i skivor. När fisken nästan fått färg och purjon mjuknat, häll på mellan/matlagningsgrädde (måste tåla kokning). Salta, peppra med citronpeppar. Och tryck i kaviar (tex Kalles funkar el ngn lyxvariant på tub). Lös upp kaviaren i såsen under tiden som fisken kokar klart (inte för hög värme, det gillar inte fisk). Smaka av och addera mer kaviar om det behövs. Såsen kokar ihop och blir lagom tjock när kaviaren göjsat in sig. Jättegott med tex pressad potatis och lite sallad till!

• BrudSommar2006

Men titta, det är Orvar idag! Nix, det hamnar inte på vår lista, det ska hon inte heta! Måtte det bli slutet på oktober snart så vi får veta vad det blir!

Telis, hoppas att det inte är lunginflammation eller något annat otäckt!

Frejis, usch vad du varit med om mycket, hoppas att du får bra hjälp.

• muggles

Jag är också överens!

Orvaria är väl fint?! Det blir barnet garanterat ensam om iaf. Funkar på engelska också...

• Liten med Mindre

OK, Muggles - var har du smusslat undan champagnen som du börjat sippa på???

• BrudSommar2006

Jag tycker att det är så jobbigt med mat just nu, Iris är så kräsen och det känns som att det är dumt att laga mat som man vet att hon inte äter utan då försöker jag laga det till oss och något annat till henne och så försöker jag få henne att smaka av vår mat. Fast det bygger på att man kan hitta saker som är lätta att kombinera så att man inte behöver laga två helt olika rätter, typ spaghetti till samtliga, värma köttbullar till Iris och god sås till oss. Iris är just nu inne i fasen INGEN SÅS, inte ens köttfärssås går bra, ketchup visst, men inga såser.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor