• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • BrudSommar2006

Vickan, vilken dag du har haft, usch! Vilken vecka är du i nu?

Själv trodde jag att jag höll på att få maginfluensa innan middagen idag för jag mådde så risigt men det visade sig vara det vanliga illamåendet för efter ett par itvingade matbitar så släppte det. Gissa om jag är trött på att må illa nu, måtte det här gå vägen så att jag slipper vara gravid igen.

• viktualia

Jag har tagit mig till 17+2 om man ska vara noggrann!

Och jag hade bestämt att illamåendet hade gått över.. men tji fick jag... tröttsamt just att det slog till på jobbet... då var det ju inte ens åksjuka...

• BrudSommar2006

Vickan, usch, så ditt illamående har också varit lite av en långkörare, de där som pratar om att det släpper efter vecka 12 och sedan mår man finfint är man lite avundsjuk på...

• BrudSommar2006

Lapinette förresten, om det blir en tjej har ni väl i alla fall enats?! Du har ju ditt favoritnamn, inte kan han neka dig det efter allt ni gått igenom för att komma dit ni är???

Nej, god natt på er.

• viktualia
    BrudSommar2006 skrev 2009-09-18 21:27:51 följande:
    Vickan, usch, så ditt illamående har också varit lite av en långkörare, de där som pratar om att det släpper efter vecka 12 och sedan mår man finfint är man lite avundsjuk på...
    mest fascinerade är jag över de där odrägliga typerna som mår prima genom hela projektet och tittar förvirrat på en när man gnölar... som om jag är bov i dramat själv.. eller ett pucko som undrade om ungen var önskad när jag gnällde över att jag mår illa... *suckar högljutt*
  • nennesjuttioåtta

vickan
    har du fixat recept på lergigan comp än då??? Har du provat för att se om det hjälper ens

Am+kokos namn är hur fint som helst, men funkar inte eftersom makens bror heter det. Räcker med egoboost där som det är redan.
    Maken gillar AMs dotters namn! Vi har ganska lång lista men ju fler som får barn desto kortare har den blivit..

Apropå vin sitter vi här framför varsin bärbar och dricker chardonnay och äter chips, nötter och torkad frukt. AAAAAAAahhhhhhhhhhh

Hoppas jag inte behöver dricka på ett tag, jag tycker bättre om saft. (som om jag måste dricka nu bara föra tt jag är ogravid, hahhah!)

Fy fa, jag skar mig på folien på linsförpackningen i morse och JÄKLAR vad det svider av saltet! *rotar efter mer chips*

Snaily!!! Nancy kan sägga sig på kommando! T o m utan klick! Vad ska vi ha för ny sak att träna på?

• nennesjuttioåtta

hej ciiccciiiiiiiiiiii!!!! Hur mår du gumman?

skit att illamåendet aldrig verkar gå över för er, BS och Vicky!

• viktualia

Nenne - nopp det har jag inte. Vet ärligt talat inte när jag skulle äta dem.. Och jag hade ju som sagt bestämt att skiten var över. Anar att det beror på att jag jobbade hemskt hårt i onsdags em.

Sägga sig?!?! fniss fniss!

• nennesjuttioåtta

vickan
    ska man inte ta dem när man mår illa?!??!

HA! Sägga sig, kan du inte det? Slant lite på tangenterna... hehehehe. S-Ä-T-T-A sig. *korrekturläser*

• viktualia

Fniss fniss.. hade kunnat vara LÄGGA sig också.. hihihi!

Kanske det.. men undrar just om de skulle stanna i magen då.. hm...

Näe... det ska vara ÖVER nu. Så det så!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor