• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Telis

Trist med klänningen, Ore. Hoppas att den var så snygg iallafall att du blir nöjd trots det lilla hålet!

Bra present, Snaily! Särskilt ettan och tvåan är ju kanonbra.

BS, jag visste inte attt ni var på jakt efter en båt, vad är det för sort?

Lappis, om det där är lika gott som det låter så MÅSTE du dela med dig av receptet! Jag dreglar här.

Här blir det nog rester till middag, maken frågade om han skulle fixa någon extra fin middag för att det är lördag men det är ju totalt meningslöst för min del när ingenting smakar någonting överhuvudtaget. Fortfarande ingen som helst bättring på vare snig snor- eller hostfronten. (Men ingen försämring heller och ingen feber!)

• Telis

Lappis igen, ja, varm chevre med honung vet jag ju hur det smakar. Jag tänkte närmast på sej, hasselnötter, ädelost, haricot verts och sockerärtor. Bara ordet ädelost får det att vattnas i munnen på mig.

• BrudSommar2006

Vickan, vi tänkte oss en styrpulpet som vi kan åka runt lite i på Öland, de är väl drygt fyra meter eller knappt fem. Iris tyckte ju att det var så roligt att åka båt i somras. Får väl se vad vi hittar.

Ingen Nenne än ser jag. Hon ligger väl någonstans och ruvar antar jag... Eller surplar skumpa för fullt medan tid finns.

Ingen Frejis heller idag?

• Ore

Chevre med honung, mums... (Äter inte fisk, annars är nog det jättegott).

Efter att mitt lilla pyre är fött ska jag äta brieost och dricka vin

Trist avslutning på semestern, Telis, med hosta och snuva. Hoppas du kryar på dig...!

Angående klänningen så var den snygg i övrigt, hålet är bara knappnålshuvudstort och sitter nära en söm. Och jag skulle få betala mer för en annan klänning, så det är ju ingen idé att skicka tillbaka den, när jag inte ens KAN få en ny likadan. Men det är ff litet irriterande att den inte var hel, men men. Min vanliga otur... (Fast jag har väl min beskärda del av tur på andra fronter, så då får det här ju betraktas som ett I-landsproblem ändå...)

• nennesjuttioåtta

snaily
    vilken härlig present!!!!

• nennesjuttioåtta

snaily igen
    *slår mig för pannan*
    *blåser u trulltrumpeten* G R A T T I S!!!!!!!

• nennesjuttioåtta

BS
    Grattis till toa-Iris, vad kul att det funkar så bra!!

• nennesjuttioåtta

guldägg vet jag inte, men (citat) i princip lika bra som det förra (slut citat). Och som vanligt två eller möjligtvis tre kandidater till frysen men de visste inte förrän senare i eftermiddag och skickar ut beskedet med brev, vilket vi tror kommer stå att det inte blev några eskimåer. Men tur att det var ett ledarägg iaf.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor