• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

muggles - receptet fick godkänt av maken och skall göras igen när vi har gäster.

nenne - vi har sett en jäkla massa dvd-boxar under IVF-svängen. Ett bra tidsfördriv som även innebär att man tar det lugnt. Har även försökt med gå på teater, fixa saker hit och dit men i princip så spelar det ingen roll vad man företar sig för tankarna finns hela tiden där. Sorry! Vet vilken jäkla press du går igenom just nu och avundas dig inte. Sänder styrkekramar och positiva tankar.

• viktualia

helt söndagsstängt var det inte! nu har maken beställt ett skuggmorellträd till oss! skoj!!!

• Telis

Trist med tant på sin egen födelsedag, Snaily, även om du var inställd på det. Hoppas att det var fint på den där fjälltoppen ni skulle upp på idag iallafall!

Muggles, det är samma sk*t här som det har varit sen i tisdags, varken bättre eller sämre. Något jobb blir det nog inte för mig imorgon, jag tror inte att dom vill ha mig snorandes och hostandes så jag nästan spyr där. Men jag har iallafall ringt Sjukvårdsupplysningen för säkerhets skull och det var som jag trodde, utan feber eller andnöd så behöver man inte oroa sig.

Lappis, jag hittade receptet på nätet och har sparat det till nästa middag när jag har återfått mina smaklökar igen. Det låter väldigt gott!

• fru AM

Telis: har idag premiärbakat och ätit citronkladdkakan! SÅ GOD! Tack för receptet!

Nenne: Håller förstås tummarna så de blir blå. DVD-boxar är ett bra tips du redan fått på att få tiden att gå ... eller börja blogga! Jag vill ha en Nenneblogg!

Söndags

• fru AM

BS: bra att Iris tar för sig! Hoppas hon fortsätter att ta sin plats för given! Mer sånt!

• fru AM

Ego: imorgon är det åderbråcksoperation som gäller! Lite spännande faktiskt (för mig alltså). Ska också bli intressant att se hur maken och Hektor klarar sig alldeles själva utan mjölkbomberna ...

• Telis

AM, ååååååh ja, visst är den gooooood! Citron är grejor det.

• Telis

Oj, är det imorgon som gäller!? Hur lång tid tar en sån operation? När får du komma hem igen? Är det en "lätt" operation så att man mår bra med en gång? *nyfiken* Lycka till så jättemycket!!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor