• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Liten med Mindre

AM - lycka till i dag. Och den tvättmaskinsstoryn var ändå nåt i hästväg. Urrk!

BS - maken hävdar ju dock att promenader och motionsspår inte räcker - han behöver nationalparken minst, med flera kilometer skog åt varje håll. Jag minns inte när han var ute i skogen så senast, förutom militärövningar förstås. Tycker att det räcker att vi kan ta bilen dit. Sen spelar ju hans närhet till jobbet in. Men det gör inte mig gladare. Vet ju att han säkert får nytt jobb i en handvändning när han en dag lackar ur på företaget.

Å andra sidan vet jag inte hur länge jag blir kvar där jag är om jag inte får som jag vill denna gång.

Ja ja - den som lever får se. Hoppas från god hjälp från högre makter i alla frågor.

• muggles

BS: vem vet?! Jodå, han är velig som få men det är hans enda stora nackdel så man får stå ut. Dessutom tror jag att jag lyckades övertyga honom om att det är värt pengarna. Men visst, går räntan upp så blir det tufft.
    Våra kalkyler går ut på att vi lägger oss på en räntenivå som motsvarar %5 redan från början och därmed bygger upp en buffert. Så länge räntan är

• BrudSommar2006

AM, har inte heller något emot namnet, men som sagt, det fungerar dåligt för oss av andra anledningar.

Skönt att du får en timme mindre att gå och vara nervös och dessutom vara fastande!

• muggles

oj vad märkligt - halva mitt långa inlägg försvann...??

• _koko_

AM - Lycka till idag!! Knepigt med Hektor, hoppas det inte är långvarigt. Tänkte på det härom dagen när du skrev att han plötsligt börjat äta flera gånger per natt igen. Det gjorde även conny när han var drygt 4 månader. Det var då jag började med ersättning eftersom jag inte orkade amma varannan timme hela natten. Ler lite åt det nu eftersom det är precis så det är nu, ibland varje timme.

telis - Vad roligt om det blir en till *** i tråden! Han är verkligen sitt namn nu, det gick betydligt fortare än med conny.

liten - Norr om stan finns ju hela järvafältet, och Bögs Gård! Galet namn men mysigt ställe på sommaren med djur man kan titta på och ett fik med jättestora hembakta bullar.

• snaily

Måndagshej!

Liten - usch vad jobbigt det låter med alla funderingar just nu... Sympatikram! Är det inte snart dags att gå in till chefen, banka näven hårt i hans skrivbord och skrika: Nu får ni ta mig f-n bestämma er snart för jag är trött på att hålla in magen!!
    Och hoppas ni hittar Huset med stort H som din make inte kan motstå, men att det bara råkar ligga norr om stan. Som koko skrev, det finns ju fina områden både norr och söder om stan, men svårt om man har nationalpark på kravlistan förstås...

Här är det härliga TRE grader ute... Jag hade tänkt ge mig ut och plocka lingon igen men det blir till att pälsa på sig lite. Ledig idag också, lyx! Jobbar imorgon bara och åker söderut till civliserade trakter imorgon kväll - utbildning i Uppsala två dagar, konferens i Sollentuna två dagar, ledig i Stockholm två dagar, kurs i Värmland tre dagar. Måste PACKA!

• _koko_

Är, skriver som en kratta. Han = lillebror förstås, televinken kan jag ju inte säga något om ännu.

vickan - skuggmoreller?? De är ju apsura! visserligen blommar de fint på våren, men bären, hua!

nenne - Jag krattade väldigt mycket löv för att skingra tankarna när jag ruvade. Annars kanske du kan lära dig ett nytt språk?

• BrudSommar2006

Har aldrig hört talas om Bögs Gård, nu har jag googlat på det, verkade ju väldigt trevligt. Har de öppet året om, det verkade nästan så?

• _koko_

Åsså var det ju en sak till: GRATTIS i efterskott snaily!! Supermysig present du fick, blev lite avis måste jag säga! Sen vi fick barn har presenter till varandra helt uteblivit, måste ändra på det!

• _koko_

Men snaily, ska du hem till mig?? Kom och hälsa på om du har lite tid över!!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor