• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

nennelainen - ett sånt där hus i Djursholm kostar skjortan minst ... så det är bara att glömma.

Nu har vi beställt lite thaimat och ska ned och hämta den. Det blir perfekt till vår Riesling vi öppnade igår . Förresten har varit duktiga och hämtat vår sko- och hatthylla ... det är det närmaste till duktiga vi kommer idag ... nej, just det vi har varit ute och sprungit också.

• Telis

AM, det låter inte så farligt den där operationen men lycka till imorgon ändå!

Det var helt okej att du la ut citronkladdkakereceptet. Det där med fluff till hade jag fått från den som receptet kom ifrån. Jag har provat med både nougatfluff och vanlig vispgrädde och jag tyckte bäst om den vanliga vispgrädden.

• Telis

Lappis, på tal om hus så ska jag inboxa dig alldeles strax.

• Lapinette

Ahhh... vad nyfiken jag blir! Jag såg ett idag som jag tänkte på er men det var ett parhus ... fast stort. Vet inte om det kan vara intressant?

Nej, nu kallar maten.

• nennesjuttioåtta

lappis
    aah, jag vågade inte fråga om ni verkligen var seriösa, för det såg snordyrt ut.

• Lapinette

nenne - nej det var verkligen oseriöst men maken gillade faktiskt huset för en gångs skull ... vad säger det om våra förutsättningar när det gäller att hitta ett hus som är inom vår budget?

• Frejis

Heja Nenne och det perfekta embryot!

Brudsommar - det var en rolig teori när det gäller Iris. Ganska häftigt tycker jag att hon tar sådana saker som självklara. Att alltid få den bilen som man vill ha låter som en trevlig fördel!

A M - lycka till imorgon! Hoppas att operationen går snabbt och smärtfritt.

Snaily - trist med tanten, men det var ju iaf bra att hon inte dök upp igår när du fyllde år. Hoppas att ni haft trevligt ute i naturen idag

Citronkladdkakan lät gudomligt gott fast jag är hopplös på desserter. Får dregla virtuellt i stället.

Här är det städning som har pågått tills dammsugaren bestämde sig för att lägga av. Maken sitter framför PS3, får se om den startar efter att ha fått vilopaus. Min mamma kommer imorgon så det ska bli trevligt

• Frejis

Lappis - fint hus, tänkte precis säga att taxeringsvärdet på 6 miljoner lät lite högt

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor