• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

Telis - trodde det var sejreceptet du menade. Jag återkommer om det föll oss i smaken.

• Lapinette

nenne - men det var ju ett superägg senast så det är ju toppen! Sen håller jag tummarna för ett par till frysen till ett syskonförsök om ett par år!

• nennesjuttioåtta

sen frågade han om jag hade lätt för att få blåmärken och när jag sa att jag får JÄÄääääättelätt blåmärken så såg han skiträdd ut så jag såg redan en blå mutta ända ner till knäna framför mig och frågade varför han undrade. Men han hade tänkt ge mig en extra medicin som de ger till oss som fått missfall (fungerar som Trombyl, men kompletterar den liksom) men eftersom jag har så lätt att få blåmärken så sa han att då hade jag det ämnet redan i mig. Varken jag eller mannen mindes namnet på medicinen och lite synd tycker jag det är att jag inte fick prova den. ....

Sen sa han något om att livmodern var lite hjärtformad men när jag frågade om det så luddade han något om alla var så så jag vet inte om jag har den "normala" formen eller mer hjärtformad(hade ju förklarat e del, kanske).
    Hur som helst, de är så himla rara där så man vill inte gå därifrån.

(telis, vi hade Staffan den här gången med)

• Lapinette

nenne - min är också hjärtformad men inte så mycket att det är "farligt".

• nennesjuttioåtta

lappis
    jo, men det där "i princip" fick en ju att fundera vad som saknades...

Sen tyckte jag att pricken syntes tydligare förra gången, och på en jämn, grå yta. nu var det som att kolla på Fawlty Towers med dålig bild.

Ruvardag 0. Fy fasen vad lång tid till TD...

• nennesjuttioåtta

lappis
    ja, jag vet och jag tycker det är konstigt om min var det ännu mer eftersom ingen sagt något. Däremot vet jag att den lutar åt höger.

• nennesjuttioåtta

sist var det tydligen jättenära att det blev frysisar ändå men ... och nu var det ju också några kandidater men det känns som att om de inte hade de där siffrorna som ledarägget (som vi itne fattade något av alls) så skulle de väl inte orka få det tills i morgon heller. De har ju haft några dagar på sig.

• Ore

Håller tummarna både för ruvning av ledarägget, och för dess kompisar - så det kan bli en liten frysis för syskonförsök...

Hmm, du ska inte ringa och fråga vad det där preparatet hette? Det kanske inte kan överdoseras, och då är det ju bättre att ta det i så fall?

• viktualia

Nenne - Hoppas att du får ruva ägget i sisådär nio månader!! och att frysen fick sitt också!

Snaily - fniss.. det är en dvdbox som även jag skulle kunna tänka mig.. fniss fniss

• nennesjuttioåtta

Ore
    kollade på fass och det heter Heparin, vilket gör att blodet inte koagulerar så fort och efterom jag redan har lätt för att börja blöda av i princip ingenting så är det nog inte alls bra i kombination med Trombyl som är blodförntunnande.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor