• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

nenne - blaston behöver ju inte vara så "snygg" utan jag håller på att den trivs, vill växa, stanna och sen när den kommer ut är jättesnygg !

P.S. fast jag förstår vad du menar ... embryot vi fick tillbaka vid försök 3 var helt jäkla perfekt.

• Lapinette

Ska dra mig till köket och börja med förrätten. Har även varit nere en vända i tvättstugan och fått ringa på granne som helt glömt bort att hon hade två maskiner + torktumlare på *SUCK*.

• Lapinette

nenne - usch och fy, du har verkligen den värsta biten kvar. Jag avundas dig inte för fem öre. STOR KRAM!!!

• Telis

Åh, Staffan, den lilla söta tomten!

Och tänk inte för mycket på det där med "hur bra" äggen ser ut i labbet, Nenne! Det finns massor med exempel på toppägg som inte fastnat och på medelmåttiga som har gjort det. Koncentrera dig bara på att knipa ordentligt nu! Stoppa proggisarna lååångt låååååångt upp!

• nennesjuttioåtta

lapppis

ha en trevlig kväll alla! Jag ska gå och picka några frön på infarten.

• Ore

Nenne: Aaahh, då är det kanske inte så lyckat alls nej...

Picka frön låter bra, men är det inte trevligare att ruva om man är nedkrupen tätt intill maken och mumsar på något gott...?

• BrudSommar2006

Hm, Iris ville inte borsta tänderna nu innan läggdags så maken berättade om tandtrollen som man måste borsta bort och han gjorde det visst lite för bra för hon blev riktigt upprörd över tandtrollen, de måste BORT, man måste PUTTA dom, tandtrollen LÄSKIGA. Hela vägen upp till sängen pratade hon om dem, stackarn, hoppas att det gick in att vi berättade att de är borta nu eftersom hon var så duktig och borstade tänderna så att hon inte drömmer mardrömmar i natt. I så fall knuffar jag upp maken!

• snaily

Tack för alla grattis!

Nenne
    Jag tycker det låter mycket lovande! (Och jag vet ALLT! )
    Men sjukt länge att vänta till TD förstås, jobbigt...
    Vad skulle det spela för roll om livmodern är hjärtformad?? *förvirrad, det låter väl gulligt på nåt vis?*
    Heparin, aha, det är ju ett ordentligt antikoagulantia men det beror väl på dos förstås.

BS
    Stackars Iris, hoppas hon inte drömmer för mycket trollmardrömmar!

Maken och jag vann två matcher var i bowlingen, tur det, jag hade blivit sur om han vunnit totalt över mig! Dålig förlorare här, jepp!

Maten var oväntat god och sköljdes ner med en halvflaska Bollinger, som de tog för lite betalt för upptäckte vi sen, närmare bestämt 350 kronor för lite!

Här har tanten varit hygglig nog att hållt sig borta idag men kommer nog imorgon, fått en liten liten förvarning ikväll.

• snaily

BS
    Dagens namnsdag då? Vet i och för sig inte hur gångbart det är på engelska... Ganska ovanligt. Min systerdotter heter det i andranamn!

• Mrs  B

Godmorgon!!!!

Snaily
    Grattis i efterskott!!!!!
    Kul att det blev en lyckad dag igår.
    Dvd-boxen fick jag i julklapp ett år och den är kanon.
    Innan hade jag alla filmerna på vhs, men dvd är ju bättre.
    Bowling och mat gillar jag också och faktiskt Max likaså.

BS
    Tandtroll kör vi med här också.
    Funkar perfekt.

Nenne
    Ruva, ruva och ruva. Håller tummarna för att det ska gå vägen!!!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor