• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • BrudSommar2006

Lapinette, jag vill också bo i det huset, har alltid velat bo i Djursholm så klart! Idag var vi och hälsade på farmor och åker då förbi alla fina Djursholmsvillor och man blir lite avundsjuk...

Frejis, tänkte din mamma stanna för att träffa Bumsis?

• Lapinette

Skönt att bo i lägenhet ibland ... för de ska byta hela vår maskinpark i tvättstugan imorgon !!! Och jag kan meddela att Rieslingen var perfekt till thaimaten . Många glada gubbar blir det!

• Frejis

Brudsommar - ja, det var tanken. Sedan blir det säkert skönt att få hjälp med en del praktiska saker, både före (tänker då på min make som skött markservice hittils) och efter.

Rengöring av tvättmaskin låter blä fast det måste vara skönt att få den ren. Hm, men om man bor i lägenhet och har egen tvättmaskin måste man inte rengöra den någon gång? Har dock aldrig behövt göra det själv så att jag vet inte

Dammsugaren lever igen, skönt

• Frejis

Telis - det låter lite märkligt att sjukvårdsrådgivningen inte sade mer. Du har ju varit förkyld rätt så länge och dessutom är du gravid så att... nä, jag tycker att du definitivt ska till doktorn imorgon och kolla upp det. Bättre en gång för mycket än för lite.

• viktualia

Alla tvättmaskiner behöver rengöras då och då - och har man en inne i lägenheten får man väl göra ren den själv?!?

Onekligen finns det saker som man slipper om man bor i lägenhet. Det jobbigast är nog snöskottningen... men i vinter slipper jag det... stackars maken kommer dock få sig ett träningspass varje gång snön kommer...

• Lapinette

Vickan - vi har en maskin i lägenheten och den har användt hela 2 ggr av oss sen vi flyttade in ... och så har svärmor använt den en gång och min pappa två . I Frankrike gick den ca 2 ggr i veckan.

• Ore

Många husmorspoäng till Nenne och Vickan för tvättmaskinsrengöring

Citronkladdkakan lät supergod, och jag tänkte att jag skulle öppna ett dokument och starta min egen "BT-kokbok", men det får nog vänta tills jag installerat Office.

Frejis: Nu är det inte långt kvar tills Bumsisbebisen kommer SPÄNNANDE!

Lappis: Min typ av hus också Och sådana kan man få från en tredjedel av priset här ute i obygden Jag och min make gillar inte heller samma typ av hus - men vi har hittat en bra kompromiss. Jag fick ge upp min dröm om herrgårdsliknande hus med två flyglar. Han fick inte sitt moderna hus med vinklar. Istället har vi ett hus med klassiska grundlinjer, men med en modern touch...

Tvättbollar möts av mig med skepsis. Jag håller mig nog till mitt parfymfria tvättmedel (Vickan, varför vill din make ha parfymerat tvättmedel? Har han ingen parfym i badrumsskåpet som luktar gott? Varför dränka den doften med billig tvättmedelsparfymdoft???)

Nu ska jag kolla in vad Kina/Thaimatsstället har att erbjuda, som jag är sugen på En Riesling till hade varit supergott... (åtta veckor kvar...)

• viktualia

det är klart mer rationellt med tvättstuga a la flerfamiljshus... då blev ju tvätten torr och färdig på några timmar. men å andra sidan är det rätt najs att ha egen och egna torkmöjligheter...

ang dagens namnsdagsnamn... Elise hette min farmor och det hade jag gärna gett som namn till en ev dotter. Tyvärr får jag inte med mig maken på den idén..

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor