• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Liten med Mindre

koko - den enda bulldeg som jäser är min mage.

• _koko_

BS - Jag hoppas också att ni får en "conny" den här gången. Eller första året kan vi väl säga, för även om iris har trotsen från helvetet just nu verkar hon vara en mycket skärpt och underhållande tjej!

• Liten med Mindre

Minns förresten att en av barnmatböckerna hade recept på mindre söta bullar som fylldes med rivet äpple. Kanske vore något att pröva på vår bull- och äppelälskare. Säkert nyttigare för föräldrarna med.

• snaily

Koko
    Konferensen börjar på fredag - jag ska infinna mig på ett hotell (som jag antar ligger i centrum) kl 11.45 och det är tänkt att maken skjutsar mig dit. Men han kan ju lika gärna skjutsa mig hem till dig lite tidigare - jag kommer gärna på en snabbfika

• Telis

Liten, släpp ut magen och njut av graviditeten tycker jag! Om ni bara vill ha två barn så blir det här sista gången du är gravid och det är ju ändå bara ett jobb det gäller. När mammaledigheten är slut är det kanske högkonjunktur och du har hittat ett annat jobb och inte ens vill gå tillbaka till det företaget där du jobbar nu.

Muggles, här är vi lika veliga bägge två så jag förstår inte hur vi någonsin ska kunna köpa något hus. Jag förstår verkligen din mans bekymmer för det ekonomiska. Trots att vi kommer att få ganska mycket över vid en försäljning av vår lägenhet så oroar jag mig över arbetslöshet, barnledighet, ökade kostnader i samband med barn, höjda räntor osv. Vi är ju så vana vid att göra det som faller oss in, resa, vi är ute och äter flera gånger i veckan, köper den mat vi är sugna på utan att kolla prislappar osv. Man vill ju inte bara bo. Fast samtidigt vill man inte bo i ett ruckel fem mil från stan heller.

koko, på fredag måste jag jobba men framåt februari kommer jag och Televinken och vill ha sällskap och kladdkaka!

Hoppas att AM vaknat och mår som en prinsessa efter narkosen nu!

• Telis

BS, när jag bodde hemma stekte min mamma äpplen till efterrätt nästan varje dag under äppelsäsongen. Skala äpplen, klyfta och så på med massor med kanel och strösocker (ev sirap) och så får det steka under lock medan man äter middag. Mumma!

• fru AM

Kort rapport fr uppvaket: satan vad jag har ont i benen! Och kissnödig är jag också! Hur ska detta sluta?

• Telis

Nej men vad jobbigt att det gör ont! Har du inte fått några roliga piller än?

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor