• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

Det är klurigt det där med hus och vad man vill ha men helst inte betala för. Orkar inte tänka på den dagen vi verkligen (för nu sitter jag ju bara och drömmer ) blir trångbodda. Vi amorterar idag 7 000 kronor i månaden men kan ändå leva jäkligt bra och dessutom spara en hel del. Tror dock att restaurangbesöken och resorna kommer att dras ned ganska så drastiskt den dagen vi har en tredje familjemedlem ... eller har jag fel?

• muggles

Idag har jag varit och inhandlat gravtest som jag hoppas ska visa minus imorgon - ni får hålla tummarna. Visar det plus så tyder det väl på att det är ngn liten rest kvar. Fast jag har ju haft en redig tant (och har fortf) så det borde visa minus...

Sedan ska jag ringa mäklaren och fråga lite vad som händer imorgon så det blir en spännande dag på många sätt... Men det kan säkert ta några veckor till innan det Veligaste Paret i Världshistorien bestämmer sig, varför skynda liksom?!

• Telis

Muggles, jomen jag menade med mitt inlägg att vi också är veliga pga ekonomin, inte själva husidén i sig (även om jag ibland tvekar lite om den också), och att vi också är rädda för att förköpa oss.

Visst är jag också beredd att kompromissa för att Televinken ska få växa upp på ett fint ställe. Och jag förstår verkligen BS kommentar om att man kanske inte vill/kan gå ut och äta så mycket sen heller. Men jag vill definitivt ha såna marginaler att man kan bo kvar om en blir långtidssjukskriven eller arbetslös, det känns jätteviktigt för mig.

• Lapinette

Arbetslösaspekten är något som vi oroar oss över emellanåt och som vi har en rejäl buffert till. Speciellt om maken blir arbetslös ... !!!

• Lapinette

muggles - håller tummarna för ett minus!

• fru AM

Nu är jag hemma igen!
    Det onda i benen la sig när jag gick upp och gick på toa ...
    Lite ont gör det fortf men det blir bättre så fort jag rör på mig.
    Nu ska jag ha bandagerade ben i två dagar (ben tjocka som störar) och får inte duscha under tiden - så jag föreslår INTE trådlunch de närmsta dagarna ...
    Några roligare piller än alvedon får man inte ... och framför allt inte när jag ammar ...

Hektor hade för övrigt klarat sig finemang. Sov i princip från att jag gick hemifån tills jag kom hem

Nog ego

BS: är du på jakt efter äppelrecept?

• Mrs  B

AM
    Vad skönt att höra att allt har gott bra idag!
    Krya på dig nu!
    (min mamma vill göra en likadan operation så jag kan kanske hälsa att det gick ok?)

Är så glad över att vårt hus gick på under millen, och särskilt nu när jag är arbetslös.
    Som tur är har vi ju en extra inkomst så än är det inte kört, men nog lite kärvt.

Muggles
    Förstår din mans velande.
    Här var det min make som puschade och jag som bromsade.

Jag skulle behöva lite goda recept över följande, om någon orkar och har lust dvs;
    äpplen, aroma (mina föräldrar har hur mycket som helst)
    plommon (se ovan)
    lamm

Har idag gjort en liten sats äppelmuffins, men kunde inte göra fler för Maltes mjölk tog slut. Nu ikväll blir det äppelkräm.

Puss på er så länge

• BrudSommar2006

Äsch, maken blir så klart sen hem från jobbet så jag kan inte ta mig ut och plocka äpplen i trädgården för jag kan ju inte lämna Iris inne själv och snart blir det väl mörkt. Jaja, kommer i alla fall inte orka börja med några äpplen när han väl kommer hem. I morgon kväll kommer han dessutom inte hem alls eftersom han är på kurs ett par dagar, får satsa på framåt helgen i stället. Eller vänta, på torsdag ska ju bilen på service och jag har tagit ledigt för jag orkar inte åka kommunalt nu så då har jag ju hela dagen på mig.

AM, skönt att det börjar släppa lite. Jag har ju en del goda äppelrecept jag gillar men har du några favoritrecept så fram med dem!

• viktualia

Mugglan mfl - utan ert TJAT på mig hade jag aldrig tagit mig samman!! Nu har jag äntligen fixat en läkartid för att diskutera illamående. Och precis som jag förutspådde kommer det ta mer än en halvdag... Jag ska dit kl 11 och det betyder ankomst till jobbet tidigast 12.30...

.. men men.. TACK för att ni tjatat!!

AM - tvättmaskinshistorien var verkligen i hästväg.. urkans!

Ore - idag kom gravidjeansen från ellos och även om det är lite för pösiga för min smak så kommer jag nog uppskatta dem senare när magen blir större.

Mammakläder - har idag varit förbi en kompis och fått en hel bärkasse till med kläder. Nu ska jag nog fixa både fin-fester och julafton. Plus en gravidanpassad mysdress och en laddning långa toppar. Himla schysst med all denna byteshandel av kläder - plötsligt öppnades bytesvärlden. Har det varit så för er också?

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor