• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • fru AM

Benstatus: Klaustrofobi av de ljumskhöga hårda bandagen. Små ont lite här och där. Katastrofberedd som jag är har jag börjat fundera på hur blodpropp känns om man har benen bandagerade så här lär man ju inte precis känna om "vaden blir hård". Har mailat läkaren.
    Det var dagens ego-gnäll.

Vi hoppas på ett positivt minus för Mugglan!

Bra med ivf-smatal i oktober Snaily! Synda att det ska behövas men bra att det rör på sig om du förstår vad jag menar!

Vickan: duktig flicka som tagit illamåendet vid hornen och beställt tid!

Gravidbrallor är inte helt lätt att hitta - men man kan vara tacksam att de finns - även efter graviditeten!

Jag kan upplysa tråden om att min mage mirakulöst nog har försvunnit! Från ena veckan till den andra! (givetvis är jag inte trådsmal än men den där svullna gravidbullen är borta). Enligt sjukgymnasten ska man inte göra situps om man ens har tillstymmelse till delade magmuskler - men det jag gjorde var att jag börjat gå omkring och dra in magen (även när jag sitter - närhelst jag kommer ihåg) och - som Livia brukar säga: TROLLERI!!! (eller snarare: TLOLLELI!!! Nu är bullen borta även när jag inte drar in magen! Kan ju vara en slump men jag tror inte det.

• muggles

AM: gött att magen är borta!

Heja Vickan!! Ge dig inte utan recept, nu har du mått illa länge nog!

ClearBlue tycker att jag fortfarande är gravid... Är just nu i tel.kö till sjukvårdsupplysningen som jag hoppas kan boka in mig på en gyntid hos gynakuten så jag slipper sitta och vänta i 6-7h en gång till. Det är så deppigt för tiden bara rinner iväg och jag blir bara äldre (39 i januari). Just nu känns det inte som att det blir en bebis till i casa muggles...

• Ore

Muggles: Men neeeej, du skulle ju få minus

Hoppas att du får en inbokad tid SNART! Och deppa inte för mycket, jag tror fortfarande stenhårt på att Moa blir storasyster någon gång nästa år

AM: Härligt att magen är borta. Noterar "hålla in magen"-tipset, och ska försöka komma ihåg att själv använda mig av det...

Snaily: Wiihii, vad bra att det verkar som att ni kommer kunna komma igång med ivf i början på nästa år. Håller fortfarande tummarna för att det tar sig "au naturel" innan dess, men en back-up plan skadar ju aldrig

Ruvdag 3 för Nenne, om jag räknat rätt Kniper så hårt om tummarna att de vitnar...

• Lapinette

muggles - skit, skit, skit! Tröstkramar och jag hoppas du får komma in för undersökning asap.

Frejis - vad trevligt att få klappa gravmage och vad skönt att allt verkar bra (jag sprang nämligen på Frejis + mamma igår när jag var på väg hem).

AM - snart dags för partaj nu när gravmagen har försvunnit och benen snart är fixade!

Ego - ute från massagen och satan i gatan vad ont det gjorde. Trodde min rygg var ganska ok men han hittade knutar och spänningar överallt!

• nennesjuttioåtta

muggles
    näee, det är tamejfan inte sant!

Vickan
    *applåder* Bara 14 veckor senare!

ore
    bra räknat!

• nennesjuttioåtta

fy fan, jag som lovade mig själv att inte logga in på jobbet men nu har jag så sjukt tråkigt och är så trött på min chef så jag skiter i det. ååh hon är verkligen speciell. Jaja, jag ska förhoppningsvis inte jobba så länge till. *snälla säg att det blir så*

• nennesjuttioåtta

åh nej, jag måste logga ut igen, håler på och installerer ett nytt program.
    Crap.
    See ya!

• muggles

Nenne: du ska inte jobba längre än ca 8 mån till...

Jag ringde sjukvårdsupplysningen och fick tid till på torsdag utifall att men tydligen kan hormonnivåerna ligga kvar ett tag. "Det är ju ingen exakt vetenskap". Men det är 5v sedan jag tog tabletterna och har haft en mens i en vecka nu. Skönt iaf att få en bokad tid så att de får kika med UL igen och se om det finns ngt kvar därinne el om det bara är hormonnivåerna i kroppen som inte gått ner. Hade inte du så ett tag efter ditt utomkveds Lappis?

• MSW

God förmiddag!

Sitter och knåpar lite med förberedelser inför fredagens examination.. Har gjort hälften av frågorna nu, men insåg när jag kollade på resten att de kändes mycket jobbigare! Jaja, eftersom jag hade kollat fel på schemat kommer jag vara tidigt på skolan idag (sitter hemma fortfarande) så jag hoppas jag hinner igenom en hel del då! Har dessutom en del texter jag måste ha läst igenom till imorgon! Ska bli skönt när denna veckan är över!

Mugglan: Skit,skit, skit!

Snaily: Ojoj, snabba ryck! Känns det mest skönt eller mest jobbigt? *kram*

Vickan: Hoppas du får recept på en gång!

Nenne: Knip på!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor