• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

Har inte heller hört talas om den där gården. Själv var jag faktiskt norr om stan och gick runt en sjö, Rönningesjön, som ligger i Täby. Jättemysigt! Maken tittade på husen och sa att hit kan vi nog flytta ... hur gick det med kravet på tunnelbana??!!

• _koko_

bs - Jag vet faktiskt inte om det är öppet året runt, har bara varit där på sommaren. Får väl tillfälle att ta reda på det nu i höst.

• _koko_

lappis - Det är ju rätt stor skillnad mellan tbana och roslagsbanan...

• Lapinette

Om man ens bor nära Roslagsbanan och förresten den går inte ens just nu!

• Liten med Mindre

Lappis - makens krav är att det är långt till T-bana, som han anser attraherar för mycket drägg.

• BrudSommar2006

Lapinette, men har ni varit i mina trakter i helgen! Från och med oktober är ju roslagsbanan på g igen men precis vid sjön går den ju inte. Fast satsar ni på Viggbyholmssidan och inte Gribbylundssidan så har ni ju gångavstånd både till sjön och tåget förstås. Jag är ju uppvuxen i Viggbyholm och ville ju väldigt gärna tillbaka dit men rätt hus där dök aldrig upp innan vi hittade det här. Men inte kan du väl tänka dig att bli norrortsbo??!!

Koko, säg inte att du tänker bjuda Snigeln på kladdkaka, då blir jag avis!!!

• BrudSommar2006

Snigeln, tre grader hu. Hos oss var det tretton i morse. Vi har börjat bära ut och in Iris tomatplanta nu i fall att första frostnatten kommer snart. Måtte de där tomaterna bli färdiga snart så som vi kämpar med den men toppen på den blommar fortfarande så det verkar som att den tänker hålla på bra länge till.

• Liten med Mindre

BS - nyp av skotten i toppen på plantan - så att den fokuserar på de tomater som sitter på, istället för att lägga kraft på fler blommor.

Mitt tips i alla fall...finns säkert andra tips med.

• _koko_

bs - Jag har slagit upp bulldsidan i 7 sorters kakor, men kladdkaka kan jag verkligen inte få nog av, så en sån blir det nog också (eller bara, man vet ju inte vad lillebror låter en göra från dag till dag...). Är väldigt nyfiken på citronvarianten också iofs...

• _koko_

bs - De åren vi hade tomaterna på vår inglasade balkong plockade jag de sista tomaterna i december.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor