• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Liten med Mindre

Muggles - önkar jag kunde tycka argumentationer vore givande och intressanta. Lycka till med era kalkyler - maken ojar sig över det med, med all rätt förvisso, men ändå. Nånstans måste vi väl leva lite med.

• MSW

Hej!

Skickar kram till nenne för att ruvningen ska gå bra (och fort)

Kram till Snaily för tant!

Kram till AM inför operationen!

Kram till Liten och mugglan som inte är överens med respektive!

Är alldeles genom trött efter helgens 3(!) födelsedagskalas och ett dop (i gbg, så där gick hela dagen)!
    Och nu hade jag tänkt försöka få lite plugg gjort innan det är dags för skolan!

Puss och Kram!

• MSW

Alltså jag minns juh inte alls vad jag tänker kommentera, och hinner inte så ofta in och skriva nu! Men jag tänker på er allihop! Och hoppas och oroar mig med er!
    Kram

• Lapinette

Liten - skickar en stor kram. Har jag förstått det rätt att ni bor söder om stan idag och du aldrig velat bo där samt utan vill bo norr över medan maken din vill vara kvar i söder?

muggles - kollade i tidningen igår och utpriset på huset låg på 12 msek.

• Liten med Mindre

Lappis - rätt gissat. Innan jag flyttade in i makens lägenhet kikade vi gemensamt på boende norr om stan, och båda var överens om att det var där vi ville bo. Men då vi inte hittade något så blev det makens lägenhet söder om stan.

När vi sen letat hus har vi kikat både norr o söder, och först gällde bäst hus vinner. Sen gick han med på norr om stan ur barnvaktsperspektiv. Och nu kommer det fram att han egentligen trivs bäst söder om stan, plus att många bekanta till honom, som bott på båda sidor, förespråkar söder. Men givetvis har jag inte träffat någon som tycker så som jag frågat...

Så vi har ingen gemensam grund att utgå från. Om bara inte köer och essingeled fanns skulle tillvaron vara lättare - men nu måste du alltid fundera på vad klockan är, och ifall det går att hälsa på någon/åka hem/få besök.

Sitter fortfarande med tårar i ögonvråna över alla oklarheter i livet idag. Eländiga vd som inte kan fatta beslut, maken som inte kan tycka som jag! Hormoner som inte kan hålla sig lagom på mattan...

*ynk*

• _koko_

lappis - Tjusigt!! Men häcken såg ju inte så pigg ut uppifrån, och carraramarmor i köket är inte särskilt praktiskt (tro mig!), om jag nu ska försöka fokusera på något negativt.

liten - Jobbigt att inte vara överens om något såpass stort och viktigt. Men det finns ju jättefina områden både norr och söder om stan, håller tummarna för att ni hittar något som båda kan tänka sig till slut.

muggles - Jag skulle bli galen om min sambo velade som din man gör just nu, förstår att det är jobbigt! Men visst kan jag förstå honom också, det är läskigt att dra på sig stora lån. Samtidigt är det helt enkelt så att vill man bo i hus kostar det, man kan inte amortera bort sina lån längre om man bor i någon större stad. Däremot kan man på lång sikt hoppas på inflationen precis som förr i tiden.

Kram till cicci, hoppas dopföberedelserna går bra!

*vinkar till MSW*

Jahapp, där vaknade skrikpelle...

• BrudSommar2006

Muggles, men om ni skulle få huset ni går och väntar på besked om så säger han väl inte nej nu igen, eller tror du det?

Liten, vad jobbigt att inte få besked om arbetssituationen när magen växer och växer! Jag har dessutom gått och sett fram emot att ni ska flytta lite närmare så att det inte blir så långt att hälsa på. Det där med barnvakt nära är ju värt hur mycket som helst, det måste han väl inse i alla fall? Dit ni eventuellt tänkt er flytta finns ju dessutom fina promenadstråk längs vattnet (finns tom listat i en liten bok om promenader i och runt Stockholm som jag har någonstans) och fina motionsspår i skogen. Dejtade en kille som bodde däråt innan jag träffade maken, sedan dök vi upp på samma förlossningsinformation på KS med våra nya respektive och råkade sitta nästan bredvid varandra på samma rad i aulan, jag tyckte det var sådär kul och vi hälsade inte.

• BrudSommar2006

Snigeln, Fredrika fungerar inte så bra i vår släkt, för många som heter den manliga motsvarigheten.

Fast just nu har vi faktiskt två namn vi gillar och som vi tänker använda oss av om inget bättre dyker upp, Julia (bara för att) och Hanna (efter min mormor).

• fru AM

Kram till Liten: hoppas du snart får klartecken att släppa ut magen! Och jobbigt med boendediskussioner ... Kram igen

Muggles: här hemma är det jag som är bromsen och maken gasen - framförallt när det gäller semesteraktiviteter och fester. Men det beror ju på att han ibland lever lite i det blå vad gäller både vår ork och vår ekonomi som trots allt har en maxgräns

Tack för alla inför-operationen-kramar & lycka till!
    Kliniken ringde på morgonen och flyttade operationstiden - nu ska jag in en timme tidigare, vilket bara är bra eftersom jag inte behöver vara fastande så länge till då.
    Det här ska ju vara ett enkelt ingrepp och jag har ju ett kejsarsnitt att jämföra med också men lite pirrigt är det allt. Man blir ju inte sövd varje dag precis.

Tyvärr sammanfaller operationsdagen med att Hektor plötsligt blivit jätejobbig. Han skriker mest hela tiden, vill helst stå i någons knä alternativt bli omkringburen. Han verkar trött på att vara bebis - ock det är ju lite tufft om man inte ens är fem månader ...

Sedan vill jag avsluta dagens inlägg med en skräckhistoria avdelningen "äckliga tvättmaskiner vi minns": Min pappas fru dog hösten 2001 och i januari 2003 flyttade jag in i den lägenhet hon hade bott i när hon dog (och som stått tom i mellantiden). När jag glad i hågen skulle slänga in min första klädhög i tvättmaskinen så var det fullt ... Av gamla kläder och svart mögel ... (Hon dog väldigt hastigt och hade uppenbarligen tvätt i maskinen precis just då). Det tog många tvättvändor i 95grader + klorin innan jag ville tvätta något i den maskinen. Även tvättmedelsfacket var ganska mögligt vill jag minnas ...Uäääk

• fru AM

Förresten älskar jag namnet Fredrika! (Hade gärna haft det till en dotter).

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor