• feministbrud

Trashigaste bröllopet

Kom igen, spy ut alla era fördomar! Vad kan klassas som trashigt på ett bröllop?

Popcornen poppas och det är bara att hugga i!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-03 10:02
    VARNING - läs på egen risk! Hittills har ingen klarat sig undan denna tråd helt utan trash-stämpel. Detta är en rolig tråd och ni som inte tycker att det är roligt, kan läsa en annan tråd!

• Svar på tråden Trashigaste bröllopet
  • MV85

J D skrev 2009-07-03 16:49:47 följande:

Och jag håller också med om det. Folk tycker dock att vi är lite knäppa som åker till NY och Tokyo på bröllopsresa istf all-inclusive-strand men trashigt är det då icke!
    inte det minsta knäppt - blir snarare avis
  • J D

MV85 skrev 2009-07-03 16:50:40 följande:
    J D skrev 2009-07-03 16:49:47 följande: inte det minsta knäppt - blir snarare avis

Haha, vad kul, då kanske vi inte är helt galna trots allt. Vi skulle egentligen åka till strand (dock ej all inclusive) men på ngt sätt brukar det mesta sluta med att vi gör tvärtom mot vad vi har tänkt  .

• shakynose
    Sonja68 skrev 2009-07-03 16:32:19 följande:
    Jo visserligen, men det var inte Idre eller Sälen eller Åre eller nåt annat Stockholmstillhåll, utan en liten ort uppe i Norrbotten. Men mysigt var det med både slalom och längdåkning!
    Norrbotten eller Lappland= Lyxresmål
  • feministbrud

Haha, jag sneglade på allinclusiveresor till Aruba, men fattar egentligen inte varför. Det blev en rundresa i Kina på egen hand istället och det var nog mer oss. Ibland får jag för mig att "det skulle vara så skönt med alla inclusive" fast det går emot alla mina principer. Hm. Håller med om att det är trashigt!

shakynose skrev 2009-07-03 16:19:57 följande:
    J D skrev 2009-07-03 15:55:20 följande:Nej, det kan knappast vara Bulgariens rätta ansikte som visas upp...Jag ångrar mig förresten: För mig är det höjden av dålig smak att åka All-Inclusive till Aruba.
  • feministbrud

För att återgå till ämnet så måste jag nog säga att Bonde-söker-fru-Emmas bröllops var det trashigaste. En massa snack om traditioner och sedan brudöverlämning och sova isär och hela det amerikanska kittet. Snacka om att vara felinformerad!

• Fly by night

Som trashigt har billigt vin nämnts liksom boxvin, skruvkork och anonymt vin. Om vissa grundkrav uppfylls är dessa okey för mig (=inte trashigt). Som t ex att vinet passar till den förtäring som serveras.

Det som för mig är ?trashigt? är om vinet inte serveras till ?rätt? temperatur. Nu pratar jag inte om 15 eller 16 grader utan 15 eller 20-30! Hur många bröllop/fester jag inte varit på och serverats rumstempererat vin (20-30 grader beroende på årstid). Det är inte en angenäm smakupplevelse. Hur många gånger har jag inte varit nödsakad att uppleta lite is att slänga i glaset för att vinet ska bli drickbart och inte bara vara jolmigt och ha en fadd touch? Hur trashigt är inte det (slänga i en eller flera isbitar i vinglaset)?

• shakynose
    feministbrud skrev 2009-07-03 19:03:02 följande:
    Haha, jag sneglade på allinclusiveresor till Aruba, men fattar egentligen inte varför. Det blev en rundresa i Kina på egen hand istället och det var nog mer oss. Ibland får jag för mig att "det skulle vara så skönt med alla inclusive" fast det går emot alla mina principer. Hm. Håller med om att det är trashigt!
    Jo, visst är det jäkligt praktiskt om några måltider ingår på hotellet. Jag vill iaf ha frukost med i dealen om jag bokar hotell innan jag åker.

Skönt att fler håller med!
    Finns massor jag hatar med den sortens turism, men det hör inte hemma här... Läs "A Small Place" av Jamaica Kincaid! Riktigt bra!
  • shakynose
    feministbrud skrev 2009-07-03 19:10:56 följande:
    För att återgå till ämnet så måste jag nog säga att Bonde-söker-fru-Emmas bröllops var det trashigaste. En massa snack om traditioner och sedan brudöverlämning och sova isär och hela det amerikanska kittet. Snacka om att vara felinformerad!
    Åh, det såg jag inte!
    Men kommer ni ihåg ett program som gick för några år sedan där första vinnaren av Big Brother gifte sig? Hon sjöng själv Nationalsången som ingångsmarsch, hennes barn sjöng en svensktopphit i kyrkan (fint!) och sedan dansade hon "brudvalsen" till Smoke on the Water (=hoppade runt själv på dansgolvet) och kallade det hela för ett tarditionellt svenskt bröllop...
    Trashfyrverkeri!
    I samma program var det ett par som var någon slags raggare som hade ett budgetbröllop vid klubbstugan, och det var det finaste bröllop jag sett på teve. Men många skulle nog ha kallat deras arrangemang för trashigt. Deras smekmånad skulle firas med att flamma bilen!
  • ario

hahah..kul o läsa alla inlägg:)

Då kommer hela min lista

. Att sova med varandra dagen innan bröllopet,
    . Brudöverlämningen i kyrkan
    . Betala minst 50.000 för en smekmånad
    . Använda sina barn som näbb etc ( om man nu har barn)
    . ha mindre än 10 gäster på bröllopet
    . räkna varena öre som går åt till bröllopet

• ario

usch, va trashigt med slalom

shakynose skrev 2009-07-03 16:27:35 följande:
    Knappast trashigt. Slalom är ju jättelyxigt!
Svar på tråden Trashigaste bröllopet