• feministbrud

Trashigaste bröllopet

Kom igen, spy ut alla era fördomar! Vad kan klassas som trashigt på ett bröllop?

Popcornen poppas och det är bara att hugga i!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-03 10:02
    VARNING - läs på egen risk! Hittills har ingen klarat sig undan denna tråd helt utan trash-stämpel. Detta är en rolig tråd och ni som inte tycker att det är roligt, kan läsa en annan tråd!

• Svar på tråden Trashigaste bröllopet
  • Cookie27

Rolig tråd det här :D

Massor med saker passar in på mig bland annat rosa tema.

Kom på något idag som jag verkligen tycker är trashigt,
    drive in vigsel på Power Meet (bilträff) i Västerås....

• feministbrud

Jag har sett, jag har sett! Det hade jag nästan förträngt. Det värsta är ju de som ska ha ett fint och "traditionellt" bröllop och så blir det ändå så fel. Tyvärr är det ju inte många som tycker att det blir fel... Eller så är det mig det är fel på

shakynose skrev 2009-07-03 19:21:45 följande:
    Åh, det såg jag inte!Men kommer ni ihåg ett program som gick för några år sedan där första vinnaren av Big Brother gifte sig? Hon sjöng själv Nationalsången som ingångsmarsch, hennes barn sjöng en svensktopphit i kyrkan (fint!) och sedan dansade hon "brudvalsen" till Smoke on the Water (=hoppade runt själv på dansgolvet) och kallade det hela för ett tarditionellt svenskt bröllop...Trashfyrverkeri!I samma program var det ett par som var någon slags raggare som hade ett budgetbröllop vid klubbstugan, och det var det finaste bröllop jag sett på teve. Men många skulle nog ha kallat deras arrangemang för trashigt. Deras smekmånad skulle firas med att flamma bilen!
  • feministbrud

Haha, betala 50000 för en smekmånad om det går till ett enda ställe kan jag hålla med om!

ario skrev 2009-07-03 19:35:41 följande:
    hahah..kul o läsa alla inlägg:)Då kommer hela min lista. Att sova med varandra dagen innan bröllopet, . Brudöverlämningen i kyrkan. Betala minst 50.000 för en smekmånad. Använda sina barn som näbb etc ( om man nu har barn). ha mindre än 10 gäster på bröllopet. räkna varena öre som går åt till bröllopet
  • shakynose
    feministbrud skrev 2009-07-03 20:00:51 följande:
    Jag har sett, jag har sett! Det hade jag nästan förträngt. Det värsta är ju de som ska ha ett fint och "traditionellt" bröllop och så blir det ändå så fel. Tyvärr är det ju inte många som tycker att det blir fel... Eller så är det mig det är fel på
    Själv kräver jag lysningskalas, folkdräkt, spelmän och kryddat brännvin innan jag kan godkänna ett bröllop som traditionellt. Så det är nog ännu mer fel på mig isf!
  • feministbrud

Minst!

shakynose skrev 2009-07-03 20:08:11 följande:
    Själv kräver jag lysningskalas, folkdräkt, spelmän och kryddat brännvin innan jag kan godkänna ett bröllop som traditionellt. Så det är nog ännu mer fel på mig isf!
  • shakynose
    feministbrud skrev 2009-07-03 20:11:13 följande:
    Minst!
    Och så vill jag inte höra talas om några tärnor eller marskalkar, för det är inte traditionellt svenskt. Brudpigor och brudsvenner, ska det vara!
  • Aleta

Ojojoj, duger inte ens min gamla etikettbok längre?
    www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3292559-1.html

shakynose skrev 2009-07-03 20:12:35 följande:
    Och så vill jag inte höra talas om några tärnor eller marskalkar, för det är inte traditionellt svenskt. Brudpigor och brudsvenner, ska det vara!
  • J D

feministbrud skrev 2009-07-03 19:10:56 följande:
    För att återgå till ämnet så måste jag nog säga att Bonde-söker-fru-Emmas bröllops var det trashigaste. En massa snack om traditioner och sedan brudöverlämning och sova isär och hela det amerikanska kittet. Snacka om att vara felinformerad!

Håller verkligen med! Hemskt att se, var det!

• J D

feministbrud skrev 2009-07-03 20:02:05 följande:
    Haha, betala 50000 för en smekmånad om det går till ett enda ställe kan jag hålla med om!

Phew!

Ario- utan att försvara mig- får jag fråga vad du tycker det trashiga är med att sova tillsammans före bröllopet (förutsatt att man gör det annars)? Om det bara är en känsla du har behöver du naturligtvis inte förklara men det lät så intressant!

Svar på tråden Trashigaste bröllopet