• feministbrud

Trashigaste bröllopet

Kom igen, spy ut alla era fördomar! Vad kan klassas som trashigt på ett bröllop?

Popcornen poppas och det är bara att hugga i!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-03 10:02
    VARNING - läs på egen risk! Hittills har ingen klarat sig undan denna tråd helt utan trash-stämpel. Detta är en rolig tråd och ni som inte tycker att det är roligt, kan läsa en annan tråd!

• Svar på tråden Trashigaste bröllopet
  • Tokstolla

Ja, så länge bägge inte har hemska nerver inför bröllopet då... för annars kan det nog vara bra att inte umgås med varandra

• feministbrud

Kom på två andra saker som har med frieri att göra:

Be brudens pappa om handen
    Fria inför publik

• Tokstolla
    Svanboet skrev 2009-07-04 08:38:45 följande:
    Visst blev det lite så... Trashy när man nåt botten och mer tacky när det är överarbetat? Såg på en prins i Nwe york igår kväll... huga! Vilken klänning!?! Det kallar jag rosa fluff om något - Tacky!
    Vi såg den här hemma och tänk om man kunde bada varje morgon i ngt som mer liknar en pool! (För min del utan personliga "baddare").
    jag funderade också läääänge på hur smutsig den där klänningen måste ha varit under släpet
  • ario

ohh jag!!! tycker det är trashigt som det kan bli!!!

Men du måste inte hålla med!

shakynose skrev 2009-07-03 23:26:45 följande:
    Jag skulle vilja påstå att det är ganska trashigt att INTE sova tillsammans natten innan! Som att man låtsas som om man aldrig sovit med varandra. Allt som är på låtsas är ju lite trashigt i min värld.
  • BlivandeFruPettersson

Att tappert försöka kompromissa ihop sina respektive efternamn till något nytt och "spännande". Jag ryser!

• Red Scarlet
    BlivandeFruPettersson skrev 2009-07-04 12:55:07 följande:
    Att tappert försöka kompromissa ihop sina respektive efternamn till något nytt och "spännande". Jag ryser!
    Haha ibland kan det säkert bli snyggt men i vissa fall känns det otroligt krystat. Det verkar ligga i tiden att märka ut sig på alla sätt man bara kan, både med bröllop och namn etc, vilket innebär att alla är likadana ändå
  • 14e november

Idag trashade jag till - köpte en brudklänning på REA!!!
    (Hade iofs bestämt mig för den innan jag visste att det var rea, men iiiii.... nu har jag kvalat in rejält :)

• Cltsp

hahaha jag dööör vilken kul tråd, jag skrattar högt!!

Vi sällar oss till skaran som köpte sprit i Tyskland, smycken på Glitter, körde musik från datorn, hade allsång samt att vi matchade varandras klädsel ganska mycket. Jag köpte även min klänning från Kina men måste försvara mig lite där eftersom det inte går att hitta en sådan klänning i vilken brudbutik som helst :D

Vi hade ju dessutom tema 50-tal på vårt bröllop som många verkar tycka är väldigt trashy haha! För oss är anledningen till detta helt tvärtom - vi tycker vanliga traditionella bröllop med i stort sett alla trashy inslag som ni har skrivit om är skittråkiga. (Nu får jag nog skäll här inne haha ;))

Jag måste även lägga till några trashyinslag till listan:

* Fåniga caketoppers där det framgår att bruden får dra mannen till kyrkan

* Studiofotografering med grå bakgrund och marmorpelare..jag ryser!

* När man vägrar slänga den vissna brudbuketten utan sparar den hemma i en vas och samlar damm.

• feministbrud

Ja, sexistiska caketoppers går fetbort och är nog bland det trashigaste!

• feministbrud

Eller att lägga in brudbuketten i en glaskupa för konservering

Svar på tråden Trashigaste bröllopet